elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Er det noen som har et forslag eller 'mal'? tenker da spes på selve vielsen i kirka. Skal bla ha 2 Solosanger, samt en venninne som skal lese et vers. Hva er rekkefølgen på alt? Skal snakke med presten idag kl 1430, men tenkte å beg så smått nå.. Håper noen kan hjelpe..) kjenner bryllupsnervene begynner å nærme seg..
Giftmamma med2jenter Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 her er en mal fra venninna mi sitt bryllup i august: inngang inngangsord salme skriftlesning (det kan evnt være venninna di som leser verset) solosang tale ekteskapsinngåelse forbønn solosang salme velsignelse utgang LYKKE TIL
Dronningen! Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Ta med dine forslag til kirken og diskuter med presten. Husk å skrive ned hvilke sanger og tekst som skal fremføres. Har du noen egne forslag til salmer kan du skrive ned det også. Sii fra om det er noe mer du lurer på. Lykke til:o)
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 5. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2007 tusen takk dere! har dere kanskje noen tips om melodier som er lettere enn andre til å lage sang til og? vil lage til mannen min, men sliter med å komme igang
Giftmamma med2jenter Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 svarte deg på den andre tråden din...
Hoppsann er Gravid for 3-Gang Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 jeg har og svart deg på bryllups debatten
Dronningen! Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 Fix ferdige sanger om du ønsker det.... Eller gjøre litt personlige:o) Til Brudgom fra brud Mel.: " Musevisa" Kjære snille brudgom hva har vi funnet på? Tenk at vi har giftet oss, ja hvordan vil det gå? Jeg synes det er rart og jeg skjelver litte grann, ved tanken på at jeg skal dele livet med ein mann. :/:Heisann og hoppsan og fallerallera - Innerst i mitt hjerte er jeg hoppende gla':/: Første gang vi møttest, da tenkte jeg som så: Han er nettopp mannen som jeg har ventet på. Av glede hjartet banket, jeg møtte deg igjen og forsto du ville ha meg til din hjertevenn. :/:Heisann og hoppsan og fallerallera - I dag vi feirer brullup for du snakket så bra:/: Ja, kjære gode mannen min, hvis du er grei mot meg, så lover jeg å ikke bruke kjevlet mitt på deg. Da skal det bare være, til å lage kaker med, og du skal få så mange som du bare kan få ned. :/:Heisann og hoppsan og fallerallera - og nytrekt kaffe til dem skal du selvsagt og få med:/: Men hender det seg slik at når middagen blir brent - da skyldes det den kjærlighet som du hos meg har tent. Da må du si til kona di: "Din kokekunst er flott - så herlig mat du lager, aldri før jeg har det fått!" :/:Heisann og hoppsan og fallerallera - "Av maten som du lager vil jeg rikleg til meg ta" :/: Så håper jeg at sola nå må sende stråler ned, og gjøre hjemmet lunt og trygt og fylle det med fred. Ja, jeg skal vera kone, så kjærlig og så øm - og hele livet vårt skal bli ein lukkelig drøm! :/:Heisann og hoppsan og fallerallera - Ja, kjære mannen min, vi skal nok sikkert få det bra! :/: Til Brudgom fra brud Mel.: "Er du gla' i meg ennå, Karl Johan?" Jeg vil synge en sang for den mannen som skal lede meg på livets vei. Og jeg kan ikke tenke en annen - derfor lover jeg troskap for deg! Da jeg møtte deg den første gangen, tenkte jeg - han er typen for meg! Kan du huske hvor det var, min kjære - selve stedet hvor jeg falt for deg? For du styrte din gange i mot meg - i det samme jeg var kommet inn! Det ble innledning til et godt vennskap, som med tiden har utviklet seg. Og så tenk nå i dag er vi gifte... Du har ofret din frihet for meg. Jeg vil håpe du aldri vil angre.. og din reisetrang ei komme frem. Slik at sjøens vei du vil vandre, men bli fast ved din kone og hjem. Om himmelen gråner - og alt virker trist. Skal jeg oppvarte deg med min kvinnelist! La oss skåle for min ektemake, jeg er sikker på alt skal gå bra. Til Brudgom fra brud Mel.: "Musevisa." Kjære lille............................, hør nå her engang nå er jeg blitt din kone og vil synge denne sang, her vil jeg deg fortelle en liten smule om, hvordan du skal arte deg, min kjære brud-gom. Hør da etter, når jeg gi'r beskjed aldri må du si, at du dette ikke vet, at en hustru alltid råde må, jeg vil håpe, at du dette kan forstå. Hør, min kjære....................., du er i min makt nå i ekteskapets tunge lenker er du lagt, og jeg bruker nå kort min tryllestav på deg, teksten skal jeg lære deg, mitt lille lam. Mangt og meget må du vite før, jeg en riktig mønster ektemann deg kalle tør. Lytt nå til og merk deg mine ord, så vil lykkens roser blomstre, der vi bor. Se, hver morgen førenn du på arbeid går, må du oppå sengen give meg en kaffetår, derpå gjør du hele huset fint i stand, pusser sko og vasker opp, du lille mann. Ønsker i ditt hjem du fred og ro, går det ikke an, vi råder begge må du tro, jeg skal alltid gi deg klar beskjed - og hva du så mener, kommer ingen ved. Like hjem til middag, må du alltid gå, kommer du for tidlig, kan du litt på trappen stå, vente pent til jeg har laget maten klar, og så spiser uten vrøvl, du hva jeg har. Når du så har fyllt din sultne kropp, må du bare ut og vaske allting propert opp. Derpå kan du lese din avis, men i sengen er du klokken ti presis! Hver første i mån'den, du kjøper meg en hatt, sko og strømper og en yndig kjole, LILLE SKATT. Hva som kle'r meg best, vi tar naturligvis, og så først etterpå spør vi om pris. Fred og Lykke, kan du nok forstå får vi greit, når du under min kommando går. Enighet vil hos oss sette bo, når kun jeg bestemmer for oss begge to. Din lille kone. Til Brudgom fra brud Mel.: "Nisser og Dverge..." Venner og kjente, slaget det endte slik som jeg ventet: Gevinsten er klar! Hurra for seier'n, glad for jeg eier'n. Jeg har vel vunnet en kjempegrei kar. Nå kan vi rolig, trygg i vår bolig - trøste seg med det: At seier'n er vår. Sitte ved roret! Slå litt i bordet, men dog til sist er det kvinnen som rår. Klok og forstandig, modig og mandig - slik synes mannfolka støtt om seg selv. Men, hvem vil vinne? Jeg vil som kvinne! Jeg har forstått jeg er sterkere lell! La oss bekjenne, saken er denne, alltid får kvinnen det slik som hun vil. For hun er dreven, lur slik som reven - for hun er kvinne - og vet hun er til! Evnen forplikter, jeg deg ei svikter - kjære min brudgom, nei ta det med ro. Vær ikke trist da, likesom sist da - skal jeg bli kjærlig og glohei og god! Kjære min gutt da, vær ei betutta - jeg skal deg love oppriktig jeg spår. At vi skal trives og aldri kives, at vi skal enes i: SEIER'N er VÅR! Til Brudgom fra brud Mel.: "Per Spelemann." En sang vil jeg gjerne du..........skal ha - som minne om dagen vi feirer så glad. For du er så snill og så ærlig og grei - Det finns ikke maken på jorden til DEG. Ja, du er den jeg ville ha, Jeg er så glad - i deg - HURRA! Blant gutter jeg møtte og så på min vei - så var det no' eget jeg følte for deg. For hjertet mitt banket og slo så det sang - som forspill til brullupets klokker som klang. Fra første stund - jeg møtte DEG - så skjønte JEG - at det ble DEG! Jeg er ikke redd for å si som det er: At DU er den eneste jeg har hatt kjær. På moro man kan ikke bygge og bo, på troskap vi bygger vår kjærlighets bro. Og jammen skal jeg følge DEG - på livets vei - kun DU og JEG. Og alt du har lovet å være for meg. Ja, det skal jeg love å være for DEG. Så synger vi alle til are for ham - som livet igjennom skal være min mann. Å ja, jeg er så glad - så glad - min................ja - HURRA - HURRA!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå