Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 veldig usikker her. Han fikk vaksine i går og har vært utilpass siden. Ga ham paracet i natt fordi det han skrek så sårt og hadde vondt. I morges føltes han veldig varm på hele kroppen da jeg tok ham opp og målte nå altså 38,2. Ville dere gitt paracet?
Gjest Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Jeg har lært at hos barn er alt over 38,0 grader feber, er det de operer med i barnehagen og på legevakten og vårt legekontor i hvertfall, så da er 38,2 feber. (Hos voksne er alt over 37,5 feber har jeg også lært, men vet ikke om det stemmer da). Jeg ville ikke gitt paracet ved så lav feber med mindre han får lett feberkramper eller virker som han har det vondt eller er ekstremt slapp. Litt feber er i grunnen bra for kroppen å jobbe med så lenge barnet ikke er altfor plaget av det. Se det an litt. Gråter han og later til å ha vondt så gir du. Håper han kommer seg fort da! :-)
Gjest Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Når jeg gir paracet til min datter så er det ikke temperaturen som avgjør, men hvor dårlig hun er. Hvis hun skriker mye og har det ille så gir jeg paracet, men hun kan godt ha 38.5 i temp uten å få dersom hun er i ellers god form..
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 jeg ville gitt paracet dersom han plages veldig av feberen, ikke får sove etc.... men dersom han ikke plages, bare er varm og slapp ville jeg latt det være og heller la han sove
Mamma til to tette Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Takk for svar! Nå sover han så ser det an og holder øye med feberen. Har egentlig vært i ok form men leker mye mindre enn vanlig. Ved forrige vaksine varte utilpassheten akkurat i 24 timer så håper det gjelder denne gangen også for da er det over i 12-tiden...
Gjest Ut på tur Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 Snakket med helsesøster om dette. Hun sa at paracet ved feber når man vet hva feberen kommer av er helt ok (for eksempel ved vaksine) hun sa videre at dersom man ikke vet hva feberen kommer av skulle vi kontakte lege før vi ga feber nedsettende sånn at man kan finne ut av hva den lille feiler. Hun sa videre at temperaturen skulle leges med å kle av ungen så den blei avkjølt og eventuelt med våt klut. ... Men dette var vel ikke helt svar .. men 38, 2 er feber
Mamma til to tette Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Ja skjønner at 38,2 er feber nå, sambo og jeg var litt uenige om dette da. Men nå har han fått paracet siden han ble mer og mer sutrete og tydeligvis ikke hadde det noe godt. Hadde heldigvis fremdeles god matlyst så sover godt nå så håper jeg at det løser seg utover ettermiddagen. HS sa også til oss at ved vaksine så var det greit med paracet, men er jo litt restriktiv med det for vil jo ikke gi i hytt og pine. Gjerne litt hønemor her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå