Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Venninnen min er også gravid og har termin i november,ca 1 mnd etter meg.Hun var innlagt på sykehus i 1 dag her for et par uker siden. Da hun kom hjem fra sykehuset fortalte hun at hun hadde 2 cm åpning (men at det hadde lukket seg nu) og at fødselen hadde vært i gang da hun var på sykehuset.De hadde trillet inn barnesengen og gjort alt klart til at fødselen skulle starte.Hun kom til sykehuset på morgenen og fikk reise hjem på kvelden.Om det var tilfelle at fødselen var igang, ville hun da fådd reise hjem så raskt?? Igår var hun på rutinekontroll hos jormor og da fortalte hun at jm hadde sagt at hodet var festet og at om hun ikke fødte i neste uke så ville babyen holde seg inne til november.Dette kan vell ikke jm vite ? Barnet kan jo ikke bestemme seg for at viss h*n ikke kommer ut i neste uke så holder h*n seg inne helt til termin i november. Hun sier lege har sagt at det kommer garantert til å bli et prematur barn.Selv har jeg hørt at lege aldri sier slikt. Hun hadde fådd beskjed av lege å slappe mest mulig av å ikke anstrenge seg så mye,hun skulle gå minst mulig,så typen hennes nektet henne å dra på besøk osv,hun fikk bare sitte hjemme.Men igår da hun var hos jm hadde hun fådd beskjed om at det var bra at hun gikk,men da i et rolig tempo.Hun kunne jøre hva hun ville,bare hun ikke anstrengte seg for mye.Dette fortalte hun typen sin så nu får hun dra på besøk igjen å slipper å sitte hjemme hele tiden. Blir litt frustrert over alle disse løgnene. Hun har ikke lagt på seg nesten noen ting i svangerskapet og mage har hun nesten ikke.Om hun har en litt stor jumper på kan man ikke se at hun er gravid,mens jeg har lagt på meg 20 kg å har bekkenløsning som jeg begynte å plages med tidlig.Uansett hva jeg sier så har hun det lixom 10 ganger verre.Jeg har veldig tongt for å bevege meg pga smerter i bekkene og at jeg er blitt så stor.Har veldig mye vann i kroppen også..men hun har det tydligvis 10 ganger verre når det gjelder alt.Alt skal dreie seg om henne. Måtte bare få ut litt frustrasjon.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Er dere gamle? Dere høres litt unge ut. Hva gjør det at hun sier disse tingene da? Hun har kanskje fått litt kontrabeskjeder her og der og er litt forvirret selv. Man kan fint ha 2 cm åpning og så kan det lukke seg igjen. Om ikke alt er helt sant så får du bare holde ut med henne. Det er vel en grunn til at du er venn med henne. Dere konkurerer på et vis. Hold opp med det. La henne ha plagene sine og la henne ha det verre enn deg. Det forandrer vel ikke din situasjon. Jeg har og en venninne som er 12 uker mindre på vei enn meg . Hun vagger som ei ku og har alle symptomer som finnes i værden, mens jeg som er 20 kg tyngre ikke sier en dritt. Hun får bare syte, lyge og vagge så mye hun vil for min del. Jeg er like gravid og har det like godt uansett. Det er jo de som har det verst siden de må holde på slik. Slutt å itrriter deg. Kos deg med din graviditet. Var dette hun samme som ville stjele navnet til ungen din og eller??????
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Jeg er selv 21 år,hun er bare 17 år. Nei det er ikke hun som vil stjele navnet til ungen min.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Ok. ja dere hørtes ut som om dere var rundt den alderen. Kos dere!!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Hehe..syns du virker helt latterlig. Ja det er en grunn til at jeg er venninne me henne..prøver å hjelpe å støtte henne så mye som jeg kan. Overser at hun kommer med en del løgner.Vet hun har det vanskelig pga typen som bare fester hver helg å ikke støtter henne i det hele tatt.Som helst ser at hun sitter hjemme hver dag å ikke snakker med noen. Men til tider kan det bli litt mye syting å klaging..er greit at hun har det vanskelig,men hun trenger ikke lyge på seg ting. Jeg hater løgn og respektere ikke det i det hele tatt! Venninner skal ikke lyge for hverandre. Jeg mener venninner skal være ærlig mot hverandre å støtte å gi råd.Dette er noe som skal gå begge veier. Men du er jo tydeligvis veldig voksen å synes det er helt greit med litt småløgner til og fra dine venninner. Kos deg !
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 Jeg er selv 28 år, men husker at det var litt slik tull blandt mine gravide venner fra da jeg var ca 20 år. Din venninne har tydeligvis problemer som går dypere enn våre, og da er vel disse løgnene bagateller. Enten må du ta rota med det onde eller drit i å irriter deg. Jeg ønsker og at mine venner skal snakke sant og det er viktig for meg, tro ikke noe annet, men i din venninnes tilfelle, så er det tydelig at det er veldig mye som hun sliter med. Så lenge hun ikke har orden på livet sitt vil hun nok ha behov for å få oppmerksomhet på denne måten....
Willy Wonka Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 17 år er jo veeeeeldig ungt til å være gravid da. 21 år...ikke veldig gammel du heller,men fint at du støtter venninna di. 17 år...fortsatt et barn selv.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Ja 17 år er jo så ungt at man kan nesten unnskylde henne alt mulig tull......
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 jeg hadde også en jeg gikk med før som var slik som det du beskriver, og hun syns det var bedre jo mer det var med denne babyen hun hadde i magen...og det var snakk om at hun kunne føde fra hun var 18 uker på vei osv, fra ogmed uke 26 prøvde hun å sette i gang fødselen fordi hun var så dritt lei hele magen! prøvde alle kjerringråd hun kom over... jeg sluttet å ha en mning om hva hun sa, var bare "enig" og holdt mine tanker og komentarer for meg selv, og nå snakker jeg nesten ikke med henne mer...sikkert pgav at hun ikke fik den responsen hun ville lenger... og når hun hadde fått dene babyen ut, så sa hun at hun fikk velge selv om hun ville føde eller få keisersnitt, så hun valgte keisersnitt pgav at hun sa at hun orka ikke en fødsel, også hadde de sagt til henne at hun måtte ha blodoverføring etterpå men da hadde hun sagt at det vill hun ikke, så da slapp hun det! herregud!hva er et hun tror,at jeg er helt dum eller...
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 5. september 2007 #10 Skrevet 5. september 2007 Jeg må virkelig klappe litt for dere jeg! Dere får utrolig nok til å blande inn kritikk til unge mødre i alle muulige sammenhenger! Bravo!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå