Gå til innhold

P-stav eller P-sprøyte?

mammaen til Martine og Julie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på piller men glemmer de hele tiden er så redd for å bli gravid igjen! Trur ikke det blir flere bran på oss evnt et attpåklatt!

Hvordan fungerer disse? Er det vondt å sette inn staven

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en attpåklatt skulle det stå da!hihi litt trøtt her!

Skrevet

Hei!

Har ingen erfaring med p-stav, men gikk på p-sprøyte før jeg fikk mitt første barn, var veldig fornøyd med dette inntill jeg ønsket å bli gravid. Da tok det laaang tid (synes jeg da) før den satt (6 mnd før jeg fikk tilbake mens etter slutt og ble ikke gravid før 1 år etter det). Hørt hormonene henger lenge i ved valg av denne typen prevansjon. Ville derfor aldri anbefalt den til de som skulle ha flere barn.

Jordmoren jeg gikk til ved dette svangerskapet sa at de hadde gått mer og mer bort fra p-sprøyte, - om det var noen annen grunn enn den jeg nevnte over vet jeg dessverre ikke. Du kan jo vurdere spiral også.

Skrevet

jeg har også tenkt mye...

jeg er redd for at spiral er vondt å sette inn.. så jeg tør nok ikke det..

tenkte mye på p-stav, men fikk beskjed at legen min ikke kunne gjøre det, for hunn hadde ikke kurs på det... så da blir det vanskelig.

p-sprøyte anbefalte de ikke i det hele tatt lenger.

men jeg har begynt å tenke på p-plaster jeg nå. de sa hos min lege at det skulle funke veldig bra....

jeg er også veldig lei av å ta disse pillene...

Skrevet

Jeg har gått på p-sprøyte, og har slutta med det etter at jeg fant litt mer ut om prevensjonsmiddelet.

Man blir rådet til å ikke gå på p-sprøyte i mer enn max 2 år, da det kan føre til høyrere risiko for benkjørhet...tror jeg det var..

Jeg tok sprøyta to ganger (dvs at jeg gikk på den i 6 mnd), og likevel tok det nesten et halvt år før jeg fikk mensen igjen, etter at den skulle ha gått ut etter 3 mnd..

Ville IKKE anbefale p-sprøyte.

P-stav har jeg ingen erfaringer med..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...