Gjest Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Jr har vært halv syk i 1 1/2 uke nå. Han er snørrete (av og til grønnt og av og til blankt) og sutrete, i på mandag ble han hes og begynnte å hoste. Han hoster ikke mye, men jeg hører at det surkler veldig når han puster. Det jeg ikke vet da, er om det er i halsen eller lenger ned det surkler... HAn er hjemme fra barnehagen i dag, jeg er jo litt redd for lungene hans da,men jeg vet ikke om jeg skal kontakte lege nå eller vente til i morgen og se om han var bedre. Er det noe jeg kan gjøre for en gutt på 15 mnd når han er slik? HAn får saltvannsdråper i nesen når han skal sove og jeg prøverå holde han mest mulig inne. Men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for halsen hans da... På mandag kokte vi oss kakao, det drakk han litt av, for det er sikkert godt med noe som varmer. Han har dårlig matlyst, så jeg tenker at han kanskje har vondt i halsen også
hollering Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Hvorfor ikke bare ta en tlf til legen????? så sier de hva de synes du skal gjøre. Ingen grunn til å vente hvis du er usikker.
Stor_smil Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Lungebetennelse gir gjerne symptomer som redusert allmentilstand og feber, hvordan er allmenntilstanden hans? Det kan være en luftveisinfeksjon, den gir gjerne snørr, hes stemme og hoste. Snørr i luftveiene gir surkling. Du kan godt ta han med ut, om det ikke er altfor kaldt og surt, frisk luft klarner litt opp i luftveiene. Om du er beskymret så er det alltid lov å ta en telefon/tur til legen for mye, enn en for lite. Jeg tror kanskje jeg ville iallefall forhørt meg på telefonen, det kan jo være betryggende at bare en lege har lyttet på han, for å avkrefte lungebetennelse. Fortsett å gi nesedråper/saltvann, og ha riktig god bedring
Gjest Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Tusen takk for fint svar. Han har ikke feber. Og han er heller ikke så veldig slapp, men han er veldig sutrete og utålmodig, så det er jo noe han kjenner på kroppen da. Skal se litt ann utover dagen, så kan jeg kontakte lege dersom han ikke friskner til. Han har akkurat startet i barnehage, og jeg regner med at snørr og gørr vil følge oss til langt utpå våren...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå