Ladybug~N&E Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 hele herligheten begynte torsdag 30aug. var på kontroll på sykehuset i uke 38+4 grunnet lavt sf mål og dårlig vekst. Ultralyden viste at lillemann bare veide omtrent 2,5 kilo men var ellers frisk og fin. . Legen ville kjenne på meg og jeg var da helt moden og hadde 3cm åpning. blei bedt om å komme tilbake dagen etter klokken halv 9 for i gangsettelse. tro jeg blei sjokka!!!!!!! skal jeg føde i morra lissom??? som sagt, så gjort! Blei lagt til registrering klokka 0845 og blei undersøkt av lege etter det. Hun babler i vei om at babyen hadde det helt fint og hadde ikke vondt av å være der inne de resterende ukene. fikk litt panikk da jeg hadde innstilt meg på å bli satt i gang. men da hun sjekket åpning fant hun ut at vi kunne bare ta vannet med engang!! fikk tildelt fødestue og de tok vannet i 10tida. fy æsj det var ekkelt!! jeg blei satt på drypp rundt 11.15. fikk første rie rundt 11.45 og derfra gikk det slag i slag!! samboeren min var med og masserte korsryggen min hele tida og holdt meg i handa under riene. de kom kjapt og var intenst vonde og tette som hagl! fikk lystgass og det var fint;) blei smårar av den og litt kvalm. åpningen var nå 5cm og jeg ba på mine knær om epidural. jeg feiget helt ut da riene begynte og blei lettere hysterisk da jeg trodde jeg skulle ligge et døgn med disse riene. epidural fikk jeg ikke før ei annen lege hadde undersøkt meg og da hadde jeg plutselig 7cm åpning. klokka var da 14. de trodde likevel at dette skulle ta tid og epiduralen blei bestilt alikevel!!! legen kom med tralla si og da begynner jeg plutselig å ule at : f..n i hel...te jeg må trøkke!!!!!!!!!!! nå!!!!!!!!!!!!!!!! ni cm åpning og legen måtte snu i døra. måtte vente litt med trykkinga og akkurat da var det vaktskifte. fikk jordmora jeg absolutt ikke ville ha fordi venninna mi hadde skikkelig dårlig erfaring med henne, men jeg likte henne kjempegodt!! grunnen til at jeg var hysterisk under åpningsriene var at jeg hadde ei jordmor som var veldig ny i gamet, ny på dette sykehuset og veldig fraværende selv om hun var der nesten hele tida. (joda hun ga meg lystgass, tre bekken da jeg måtte spy og fulgte meg på do da jeg måtte bæsje..hihi) men denne nye var mer autoritær og hadde en utrolig mild stemme. langt i det fjerne lullet inn i min egen selvmedlidenhet hørte jeg ei dame som sier at: hei jeg heter merete, nå skal vi to jobbe i team og det første du skal gjøre er å slutte å skrike og puste inn i masken så skal jeg hjelpe deg videre - akkurat det jeg trengte! jeg begynte å jobbe med riene i stedet for mot dem. klokka var 15 og endelig fikk jeg presse!! og det var deilig!! vondt men veldig deilig å få jobbet litt mot smertene. lille fikk elektrode på hode og jeg trykket til den store gull medaljen. og så - rød i trynet,beina i været, rautende som ei ku, hadde bæsjet på meg, tisset også - skjedde det!! bare 4timer etter første rie, kl.15.48 kom min lille nicolay til verden!! 2610gram, 49cm lang og 32cm rundt hodet;) verdens herligste lille baby noensinne!! var det alt?? presterer jeg å si etterpå da.. sånn som jeg har ligget å ynket meg, hylt og ropt og skremt paret på nabostua! mente jo at jeg trodde det skulle være værre på trykke ut en baby enn det det var. åpningstiden var jævli men pressingen var bare blåbær i forhold!! det var det! nå er vi hjemme og prøver å tilpasse oss hverdagen med et nytt lite menneske;) lykke til dere andre som straks kommer etter!!!
mockis me Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 gratulerer så masse!!!he he sprøtt ka kroppen kan tåle=) masse lykke til og koz dere=)
Frukten og To små Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 så utrolig koselig med din baby bug!!!!! grattis misset det med epiduralen der, fikk du det? oooh, lykke hjemme hos dere nå tenker jeg!!!
temi & keli Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Herlig skrevet! Gratulerer så mye med den lille prinsen! )
line_n & sara Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 gratulerer!! bra kommentar, forresten! "var det alt" hehe!!
frk tordensky Skrevet 6. september 2007 #7 Skrevet 6. september 2007 hurra for deg og nicolay! gratulerer så mye- så bra å høre at alt gikk fint med dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå