Gå til innhold

Jordmor eller Fastlege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva tror dere er lurest å bestille hos jordmor eller fastlege når dere blir gravid? Tror eg bestiller time hos jordmor, han fastlegen min liker jeg ikke noe særlig... Tror jeg føler meg litt tryggere når jeg går til en jordmor:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang jeg var gravid så måtte jeg til legen for å få graviditeten registrert og bestilt sykehusplass til fødselen (må gjøres tidlig siden det lett blir fult på de stedene man vil føde her i oslo). Ringte jordmor og der fikk jeg ikke time før i uke 18 selv om jeg var 1.gangsfødende.

Tror du må til legen første gang, men ring jordmor å hør. Kan jo hende de har bedre kapasitet og muligheter der hvor du bor...

Skrevet

ring til jordmoren og hør du. Siste svangerskapet var jeg bare hos jordmor ihvertfall, men som over her så kan det være forskjellig fra sted til sted. Jeg synes som regel jordmødrene har mer peil og det burde de jo forsåvidt også;)

Skrevet

Hold deg til den du liker best. Kjenner en del som har hatt problemer med jordmødrene sine. Men er jo veldig forskjellig fra person til person. Når(om) jeg blir gravid så kommer jeg til å holde meg til fastlegen min. Hu er kjempe koselig og tar med alvorlig.

Har bytta leger fler ganger på grunn av at de ikke har tatt meg alvorlig og de har avfeid meg. Er endelig fornøyd=)

Skrevet

Hehe, ja det er jo sant Anicol, selv om min jordmor er veldig dyktig så er det jo ikke sikkert alle andre er det da:) Og til HI, hvertfall veldig viktig å føle seg trygg og godt motatt. Ikke fortsett å være hos noen du ikke føler deg evl med:)Lykke til

Skrevet

tror du må til legen første gang..med prøver og sånt.tror ikke jordmor gjør det.etterpå hadde jeg hadde annahver gang hos lege og jordmor..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...