Marianne87 Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Var dette VELDIG vondt eller gikk det greit? Var det verdt det liksom? er egentlig velig redd for sprøyter og litt redd for at jeg skal flytte med når de evt setter den... Men vil gjerne høre andres opplevelser med å ha fått den.
prinsessemor123 Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Jeg syntes ikke det var vondt i det hele tatt. Hadde gruet meg veldig og gav legen klare instrukser om å være forsiktig når han stakk. Virkelig ingenting å kvi seg for.
reven37 Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Jeg har alltid vært livredd for epiduralen. Jeg gren meg til full narkose under to kne operasjoner fordi jeg ikke orket tanken på den sprøyten i ryggen. MEN da jeg fikk førstemann (etter MANGE timer med rier) bestemte jeg meg for epidural. Akkurat der og da kunne de gjort hva de ville med meg bare jeg fikk mindre smerter. Det mest ubehagelige ved å få epiduralen, var å måtte "sitte" i ro men de stakk. Men etterpå var jeg virkelig i himmelen !!!!!! Det var absolutt verdt det og jeg anbefaler den til alle. Fødselen ble mye lettere etterpå og jeg skal ha den denne gangen også hvis jeg rekker det (rakk ingen bedøvelse med nr 2 !!! )
Gjest Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Hei;) jeg merka ikke stikket eller noe jeg. Måtte sitte i ro, og det var ikke lett!! hehe;) Det var som å komme til himmelen!! Du må IKKE være redd for nåla. Kommer ikke til å merke den engang!
Gjest Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Opplevde det overhode ikke som vondt. det beste av alt er jo at du slipper å se den )
Kosel Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 gruet meg noe helt sinnsykt... merket såm vidt at den ble satt, og det gjorde overhodet ikke vondt. Kjente et lite trykk bare... Og det var helt fantastisk når den ble satt igang. Absolutt verdt det!!
mockis me Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Grudde meg som en hund og anestesilegen måtte nærmest tvinge meg fordi eg var så redd for den.Men hadde ikkje noe valg pga sv.forgiftningen(epi. senker høyt blodtrykk) Fikk sjokk når det var gjort fordi eg trodde han fortsatt holdt på å finne riktig stikk plass osv. IKKJE BRUK KREFTER PÅ Å GRUE DEG FOR DEN!!!
Marianne87 Skrevet 5. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. september 2007 Høres bra ut nå ble plutselig skuldrene senket 10 hakk
Potetstappe Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 Jeg er glad for at jeg hadde lest mye og hadde intrykket av at den var uutholdelig vond! Hadde bestemt meg for at epidural var det siste jeg skulle ha! Men merket ingenting, det verste var åmåtte sitte stille, noe som føltes umulig siden riene kom tett. Dagene etter var jeg øm der den var satt, men fikk smertestillende på sykehuset for det. Jeg vil gjerne ha epidural hvis jeg er så heldig å få flere barn!
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 5. september 2007 #11 Skrevet 5. september 2007 Har aldri fått Epidural jeg,men har og hatt litt skrekken for at den skal gjøre vondt. Ble tilbudt akupunktus,vepsestikk (gud veit hva det er) og noe mer..men svarte klart "Gjør det vondt? jeg skal ikke ha mer vondt enn nødvendig!" Nå trodde jo jeg at jeg skulle dø og da. Hihi.. all smertelindring som gav vondt,som f.eks "vepsestikk" ville jeg ikke ha. Men jeg husker og at jeg hele tiden spurte om det gikk ann å få noe som IKKE gjorde vondt. Endte med at jeg fødte uten noen ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå