Gjest Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Han en gutt som blir¨3 år straks.. han klager på bilstolen sin og sier den gnager på skuldrene hans av og til...
Gjest Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Da har han feil stol. Du bør ha en som er regulerbar ved skuldrene. Mener å huske at de kan bytte til pute ved 6-7 år...
Tpop Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Ja da må han ha feil stol ja hvis den gnager. Vi har en gutt på snart 6 og han er 124cm høy og bruker fremdeles stolen sin. De er jo sånn som kan skyves oppover med guttens rygg når de vokser slik at han skal bruke den så lenge han får støtte bak hodet. Går nok hvertfall et år til. De SKAL bruke stol så lenge de ikke er for lange for stolen sier de som selger stoler. Det er viktig at de får selen i riktig høyde over skulderen.
Kosel Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 satt akkurat med en slik brosjyre jeg fikk på hs. Og der står det at det ikke anbefales å bruke pute. Det er mye tryggere med stol. Og de skal sitte i den frem til de er lange nok til å sitte og bli sikret som voksne. Også anbefalt at barn sitter bakovervendt til de er rundt 4år. Klager han over at ting gnager ol. er det stor sannsynlighet for at bilstolen han sitter i ikke er riktig forhold til str.. på barnet.
mammat2goll Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Hvilken stol har du da? Jeg byttet til britax romer kidplus da gutten min var 3 år. Du finner den her : http://www.britax.no/meny1Frame-1n.html velg produkter ---> beltestoler 3 år og oppover. Er den øverste stolen der. Gutten min sitter som en konge i den stolen, sikkelig støtte for hodet.
Adriansmor med tulla Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 De må være 120 eller over for å sitte på pute.... min sønn på 7 bruker det.... men har sete på langturer enda....sånn sete opp til 36 der man kan montere av ryggen... mn 3 år er han nok for liten ja...
Gjest Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 Hvis han sitter fremovervendt er det bedre med en beltestol, men IKKE bare en pute, sidebeskyttelsen er utrolig viktig! Han burde egentlig sitte bakovervendt i et år til... Men sitter han fremovervendt kommer det an på vekta hans...
Galskapens overhode Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 du kan godt bytte ut bilstolen til pute med rygg.. der man kan regulere ryggen ettersom barnet vokser, samt fjerne puten når barnet er stort nok til å sitte p kun pute i bilen.. Lykke til i stoljakten... ikke bare enkel den heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå