Karabimbi Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Hei! Har for andre gang siden datteren min ble født for 6 uker siden fått påvist "rikelig vekst med gule stafylokokker " i melken. I dag sa fastlegen min at jeg ikke burde amme men pumpe og kaste melken til jeg var godt i gang med en antibiotkakur. Helsesøsteren, som er "ammeekspert," sa at jeg bare kunne amme. Jeg stoler mest på henne men ble litt usikker. Har noen opplevd det samme og hva fikk dere beskjed om å gjøre?
Expat Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 JEg antar du er på en kraftig ab kur? Da kan du fint amme, man kan amme om det ikke er puss i melka.
Karabimbi Skrevet 4. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2007 Jeg begynner på antibiotika i morgen. Legen min sa at jeg fint kunne amme mens jeg gikk på kuren men at jeg burde la være å amme til jeg var godt i gang med behandlingen. Hun mente at barnet ikke ville ha godt av å bli "foret" med mine stafylokokker. Hun kunne bli syk mente legen min. Hva tror du Expat? I så fall har datteren min blitt kraftig foret med uhumskhetene, for jeg har fikknok dette på sykhuset da jeg fødte for 6 uker siden. Har forøvrig ikke sår med puss. Bare et lite sår som ikke helt vil gro. Det er først og fremst i melken stafylokokkene er.
Expat Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Det legen sier er ikke det vi vanligvis blir fortalt. Hvorfor fikk du ikke ab i kveld?
Gjest Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Jeg fikk beskjed av ammepoliklinikken ved Rikshospitalet om at det var helt greit å amme da jeg hadde gule stafylokokker. Jeg gikk på Diclosil.
Karabimbi Skrevet 5. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2007 Takk for svar! Da ammer jeg med både stafylokokker og Diclosil i systemet! Det ble mange telefoner i går til fastlegen som ba meg om ikke å amme + at hun hadde skrevet ut feil type antibiotika. Heldigvis har jeg fått hjelp av en super helsesøster som vet hva dette handler om. Hun spurte ekspertisen ved kompetansesenter for amming om råd + at hun skaffet rette typen antibiotika til meg. Det er tydeligvis mange leger som ikke vet så mye om puppeproblemer!
Expat Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 Kjempeflott, håper hs rapporterte tilbake til legen om riktig prosedyre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå