Gå til innhold

Noen som kan svare på et lite spm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså... Jeg lurer på en ting, eller egentlig ganske mange da... Men noen ganger setter noen tanket seg bedre fast enn andre, skjønner? Om jeg plutselig blir syk eller skadet eller noe, og må på sykehus... Hva skjer da med barnet mitt? Jeg mener... Om vi er ute og noe skjer feks, og ingen jeg kjenner kan stille opp akkurat da? Blir barnet da med på sykehuset, eller kommer barnevernet eller? Mye rart man plutselig skal henge seg opp i...Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo der faddere skal stille opp da, hvis h*n er døpt så var det det de sto og lovet i kirken.

Skrevet

hmm.. nei den som viste det.. men om man er ved bevisstheten, så kan man vel kanskje ringe noen kjente, og enten sykehuset gjør det eller noe..

men vist ingen du kjenner kan stille opp... da vet jeg ikke.. Men tror du virkelig ikke at en eller annen du kjenner ville evnt gått fra jobb/møte/skole e.l fordi du hadde blitt skadet og ingen kunne ta seg av barnet ditt.. Det tror jeg..., så du bekymrer deg sikkert unødig :)

Skrevet

Det var ikke sånn på lengre sikt jeg tenkte... Var mer sånn: Akkurat rett etter at noe skjer, og til noen kan komme liksom... Noen ganger kan jo det ta litt tid... Jeg har i alle fall ikke barnets faddere rundt meg konstant ;)

Skrevet

Nei, men politiet har mulighet til å sjekke i folkeregisteret hvem dine nærmeste slektninger er. Antageligvis blir de kontaktet.

Skrevet

Det der har jeg tenkt på også hehe, sier jo litt om meg *katastrofetenkeren*

Har tenkt på hva som skjer hvis vi er ute å går tur og jeg bare skulle falle om, hva med jenta mi da? jeg har jo ikke lommebok eller id på meg når jeg skal på lekeplassen :-S

Skrevet

ENDELIG en som tenker det samme... hehe... Tenker alltid hva skjer om... Herregud for noen planer når gullet skulle komme :) Det er ikke det at jeg ikke får noen til å passe barnet mitt, poenget er: Hvem passer FØR man får tak i noen? I en hastesituasjon for eksempel? Virkelig ingen som vet?

Skrevet

Den som er i nærheten. Den som finner deg liggende å blø i hjel i grøfta (unnskyld, kunne ikke dy meg fra å legge til litt på bekymringene;P) politiet som kommer for å sjekke, ambulansesjåføren, mammaen til den ungen din lekte med...SKjønenr..I en nødsituasjon er det nærmeste person sin jobb..

Skrevet

Jeg tror det er det beredskapshjem er til for:o)

De kan "få" et barn midt på natten om det så er nødvendig. Dersom man har valgt å være beredskapshjem må man være i nærheten av hjemmet til alle døgnets tider. Dvs at man ikke kan dra på hyttetur i helgen engang;o) Med mindre man allerede har et barn å passe på for øyeblikket da. Tror ikke de tar inn flere enn ett barn om gangen.

Kan ikke noe særlig om dette, bare vet at beredskapshjem er klare for å ta imot barn som trenger det hele døgnet.o)

Skrevet

Dersom absolutt ingen kan stille opp vil barnet bli plassert i beredskapshjem til du er på beina igjen.

Skrevet

Det kan nok variere, men stort sett vil ambulanse og politi rykke ut i en slik situasjon. Dersom du er bevisst og "med" vil du kunne uttrykke hva som skal gjøres, om du er bevisstløs vil barnet antagelig fraktes av politiet til den lokale barnevernsvakta og deretter plasseres i beredskapshjem om man ikke får kontakt med pårørende.

Jeg kjenner til foreldre som går med en lapp i lommeboka hvor de skriver noe a la "Dersom noe skulle skje meg, ta kontakt med ."

Skrevet

sikkert de første som kommer, som er der? ambulansepersonal, personer i nærheten, hvem som helst?? regner ikke med noen lar barnet ligge igjen å gråte liksom. hvis feks ambulansen kommer, så er det nok en person der som kan ta med babyen og passe på den. de tar den vel med til sykehuset vil jeg tro, slik at når familien kommer til deg tar de over babyen..? jeg aner ikke men ville ikke bekymret meg over det..

Skrevet

Barnevernet kan bli kontaktet hvis de ikke får tak i dine nærmeste.

Skrevet

Trur det er slik at om du har med ein liten baby, vil den bli med til sjukehuset. Enten i amulansen, eller ved at politiet kjører den. Da vil den nok bli tatt hånd om ved barneavdelingen/ barsel. Eit barn over 1 år, blir nok tatt hånd om av politiet. Dei sporer opp pårørende. Går nok noen timer fra de får barnet, til evnt. barnevernet blir tilkalla.

Har hørt om unger de har funnet vandrende gatelangs, og dei har blitt på politistasjonen til dei har fått kontakt med pårørende. Men det er jo snakk om under 1 time da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...