Gå til innhold

Til dere som har født på A-Hus!

Anbefalte innlegg

Skrevet

:) Hei! :)

Kan dere fortelle litt om opplevelsen deres da dere fødte her? Jeg er førstegangs og vet lite om hva jeg har i møte her...

Vet bl.a at lystgass er utelukket, men andre ting som jeg bør vite?

Skal på kurs den 10.10, men det er rett opp i termin, så hvem vet om jeg rekker det.. :) Hihi..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja jeg kan fortelle:-) det er tydeligvis spredt seg et rykte om at det er så dårlig på ahus, så jeg svarer alltid om mine opplevelser:-)

ble godt tatt imot etter å ha blitt bryskt avvist ved ullevål. Lå først på mottak med overvåking av fosterlyd (hadde nesten full åpning når jeg kom inn), og så var det på fødestue. Riktig at de ikke har lystgass. Jeg fikk akupunktur og TENS som elektriske impulser mot underlivet el ryggen, veldig deilig:-) Jordmor var svensk og så søt, og barnepleieren var utrolig koselig. Følte meg i trygge og gode hender:-)

Kom etterpå på barsel S12, og der var de også veldig søte og hyggelige:-) Kom på rom med 4 (enerom bare for flergangsfødende), men vi var stort sett bare 2 på rommet, og det var bare koselig. De tilbyr å ta babyen når du kommer inn, for at du skal få sove (de anbefaler det). Ellers passet de han når jeg dusjet og en natt til da han bare skrek, hm. Avd.jm går runde til alle som nettopp har født, og ellers ved behov.

Mat henter du på fellesrom el spiser der. Jeg spiste på rommet mye, var litt vondt på stolene i fellesrommet. De henter mat hvis du ikke kan stå opp. Ellers ble det mye ringing på meg, slet med amming men følte aldri at jeg maste. De hadde alltid tid:-) "mine" pleiere var hvertfall kjempesøte!:-) De hjelper med stell, viser stell og bading første gang, og får også hjelp senere hvis du vil.

Det er gammelt og slitt, men den gode stemningen og de hyggelige ansatte veier mer enn opp for det!!

De serverer kjempegod havresuppe kl 0630, få med deg den! Lykke til, du får nok et flott opphold.

Skrevet

Tusen takk for svar! :) Betryggende å vite... :)

Skrevet

Da kan jeg også glede meg til havresuppe 06.30:)

Skrevet

Hei!

Jeg fødte på a-hus august 2005. Vet ikke hvorfor, men har også blitt møtt med: oj, skal du føde på a-hus. Ikke vet jeg hva folk sikter til. Jeg hadde et flott opphold. Hadde en hard fødsel (men det hadde jeg hatt uansett hvor jeg hadde vært) Jordmødrene og sykepleierne var helt fantastiske. De tok så godt vare på oss, hadde god tid og stilte opp hele døgnet. Jeg skal føde igjen i november. Også da på a-hus. Har ikke noe imot dette:) Det går nok bra skal du se. Lykke til!

Skrevet

Jeg skal og føde på AHUS i november og har hørt fra enkelte et barsel der er helt grusomt og dra hjem så fort du kan og hjelp får du ikke osv...men godt å høre at andre har positive erfaringer.

Dumt å grue seg uansett vi er så forskjellige og får gjøre våre egne erfaringer. Det en synes er dårlig synes kanskje en annen er veldig ok.

Skrevet

Jeg har fått mine to første barn på AHUS og har utelukkende positiv erfaring. Både på fødeavd. og barsel opplevde vi å bli godt tatt vare på. Vi fikk bra informasjon og ser tilbake på dette som en positiv opplevelse. Eneste negative var en jordmor på ett av skiftene som jeg opplevde som utrygg og ny. Men hun som kom på vakt som tok i mot nr var veldig erfaren og ga oss den tryggheten vi trengte, så alt i alt er vi veldig tilfreds.

Nå venter vi nr 3 og har valgt AHUS igjen - og gleder oss.

Skrevet

Siste spørsmål: Kan far/partner være sammen med oss under hele oppholdet? Eller blir de kastet ut etterhvert? Kan han evt ligge i en stol ved siden av oss? Haha.. Off.. Hørt så mye forskjellig...

Ellers tusen takk for svar!! :)

Skrevet

Jeg fødte på a-hus i 2004, og har også positive minner fra det, både fødselen og barsel.

Kom på 4-manns rom, men det gikk veldig greit.

Var jo selvfølgelig litt våken om nettene når babyene gråt, men man kan jo egentlig ikke forvente annet når man er på sykehus.

Jordmødrene/pleierne var kjempehyggelige og hjelpsomme. Man følte seg ihvertfall aldri til bry om det var noe man lurte på eller trengte hjelp til :o)

Skrevet

jeg var på kurs på ahus i dag og fikk besked om at far kan komme utenom besøkstidene. (som er mellom 6 og 7 i hverdagen) men vet ikke om han kan sove over.. fikk ikke noe beskjed om d.. virket ikke sånn..

Skrevet

ja det med far:-) Så jo endel fedre, blant annet var det med et par på orienteringen som fysioterapeuten holdt. Hos oss var faren feks med når vi skulle bli vist stell og bading etc, greit at begge lærer det:-)

Det er hviletid (siesta) mellom 14 og 16 (tror det var det tidspunkt), og da er det UT for alle andre enn mor og baby. Lysene dempes på avdelingen, det er rolig i gangen etc. Ingen snakk i mobil/telefon etc. Pga man skal hvile etter fødselen. Ene dagen satt jeg ute i gangen utenfor avd med far, men det var veldig slitsomt, hadde faktisk behov for den lille hvilepausen.

Ellers har far fri tilgang til rommet på dagtid (utenom siestaen) og det er også et tv/oppholdsrom man kan være på. Tror ikke far kan være der på natta, mener at fedrene måtte være ute kl 22, så tror ikke han kan sove i en stol ved senga;-)

Ps et tips til: ta med flip flops til å ha på i dusjen, er dusj i gangen som brukes av de som er på barsel, var av og til litt blodrester så savnet flip flops.

Ellers får du alt du trenger til stell etc av babyen, bleier, tepper, klær etc. Du får sykehusskjorte til deg selv, og nettingtruser;-) og bind.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...