Gå til innhold

Bilsete! (Samme som småtroll 1-2 år.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket bilsete har du valgt som sete nr. 2, og hvorfor valgte du akkurat dette setet?

Håper noen kan hjelpe meg med å finne et sete som er både trygt og komfortabelt for babyen min:)!

Finnes det noen nye tester på nett?

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BeSafe izi Kid. Fordi:

1. Det var best i flere tester da vi kjøpte det

2. Det var det setet som stod mest støtt i bilen, de andre kunne vrikkes litt på, dette står som et fjell (vi prøvde flere).

3. Det var det mest romslige synes vi

4. Det kan kun stå bakovervendt, da blir vi ikke fristet til å snu barnet før han er gammel nok ;-)

Skrevet

Akta Graco Duologic fordi:

- Det er bakovervendt - den desidert viktigste grunnen..!

- Det er et genialt sete som kan brukes fra babyalder til ca 4 år

- Enkelt å feste og å feste barnet i - brukervennlig og solid

- Kan brukes både med og uten isofix - genialt om vi skal bytte bil :-)

- Tar liten plass, lite beltelengde

- Er kjempesolid, god sidebeskyttelse og kjempegod komfort for barnet

- Er TRYGT! :-)

Tester bør du ta med en enorm klype salt, da de ikke er realistisk og trygt gjennomført (altså tester ikke nakkebelastningen i en kollisjon, noe som er grunnen til de største personskadene!)..!

Ta med bilen til butikken og be om å få prøve seter med ungen oppi, så finner dere det setet som sitter best i DERES bil og som ungen sitter best i - er det i tillegg bakovervendt og fra en anerkjent leverandør er dere sikre på at barnet er optimalt sikret! :-)

Skrevet

Vi valgte å kjøpe hts besafe izi kid som sete nr 2. Grunnen til at vi valgte dette setet er fordi det kun er bakovervendt, da slipper vi å bli fristet til å velge en mindre trygg løsning(forovervendt) på grunn av enkelhets hensyn. Har da også speil slik at vi ser henne.

Vi tenkte også på at jo flere kg klasser setet spenner over jo mer må man vike på sikkerhets krav. Det var derfor viktig for oss å ikke ha et setet som gikk helt til 25 kg. Vi kjøper heller mange seter enn å velge det billigste alternativet, med det mener jeg å kjøpe en stol som skal holde lenge istedet for å ha en stol som er tilpasset str på barnet.

Det er flere reguleringer iht posisjoner, "ligge" stilling til rett i ryggen på stolen.

Det er faktisk enkelt å feste stolen etter man har gjort det første gangen! Bruker max 5 min når vi bytter bil.

Snuppa sitter som en dronning i setet sitt og hun er nå 20 mnd. Hun skal sitte i dette setet helt til hun vokser ut av det. Ønsker ikke å snu henne forovervendt før hun er minst 4 år.

Dette setet har også gjort det bra i tester.

Skrevet

Tusen takk for informative og gode svar:)

Hm, må nok kikke litt rundt skjønner jeg!

Flere...?

Skrevet

vi har kjøpt hts besafe izi combi, det er egentlig samme sete som kid, men combi kan brukes begge veier. Kommer uansett bare til å bruke det som bakovervendt. Tar litt tid å montere første gang, men det står virkelig støtt som et fjell som noen sa over her:-) du skal forresten kunne lene deg mot "basen" på barnesetet med hele din tyngde uten at det rikker seg mer enn 1 cm, da er det riktig montert. Ca 70% som monterer setene sine feil.

Ville ikke kjøpt acta sitt, i den testen til foreldre og barn knakk setet og ble diskvalifisert fra testen. De tester sikkert under ekstreme forhold, men hvorfor skal jeg kjøpe et sete som ikke besto når de andre setene i testen gjorde det.

Skrevet

www.forbrukerportalen.no Der finnes flere nyere tester av bilseter :)

Skrevet

Takk for svar:)!!

Noe sted på nett jeg kan se og lese om dette setet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...