Gjest Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Har ei jente på 3 år som ikke vil slutte med bleier og har lest at barn slutter gjerne ikke før de er 3 - 4 år nå. Mens før da bleiene ikke hadde så god oppsuging, da slutta barn ofte i 2 års alderen... Jeg lurer på å gå over til tøybleier en periode, så bleia kan føles ordentlig våt og ekkel for henne... stakkars :-/ Men jeg tror det kan hjelpe, noen med tips eller erfaringer? Hvor kan jeg få kjøpt tøybleier som er ålreite?? Bestille på nettet? Takker for svar )
buzzybie Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Vet at det også er kommet noen "øvelsebleier"..sett på reklame,men vet ikke noe om dem,bare at men kjenner at man blir våt.
Nillo Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Har hørt om nokon bleier i frå libero som skulle hjelpe barn å slutte med bleier. Med dei skulle barnet få følelsen av å tisse seg ut, men eg har ikkje sett dei i butikken. Minste gutten min har nettopp slutta med bleie, og han var ikkje særlig motivert, men eg tenkte å prøve alikevel. Lot han gå uten bleie,og gjorde ekstra nr av det å få være så stor at han gjekk med truse. Tok han på do ein gang i timen, og ettet kvart som det gjekk bra, steig sjølvtilliten hans og han syns det var godt å gå uten bleie. Det kan jo være greit å prøve ei helg du skal være heime, og har god tid. Ein del uhell må ein jo rekne med i begynnelsen. Lykke til!!
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 hvor gammel er gutten din da nillo? har en på 2,5. prøver å fa ham til å sitte på do. sitter der men vil ikke gjøre noe. men har full kontroll når han kommer inn i dusjen...plagsomt
Nillo Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Han blir 3 i slutten av november. Har belønna han med klistremerker på eit ark( som henger ved doen) når han tissa på do. Besja hadde han ikkje gjort på do før han slutta, men det har gått veldig bra. Etter eit par dagar hadde han ikkje lyst å ha bleie på når han skulle legge seg, så me tenkte han skulle få prøve. Har tatt han på do når me legg oss, og i beg. i 3 tia på natta, når eg alikevel var oppe sjølv på do. Har kun hatt eit uhell i senga, og nå har det gått ein mnd siden han slutta. Hadde eit par tisse episodar i dusjen ja......kjempe kjekt
EvaL Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Libero har en tørrtreningsbleie de kaller for "potty traning pants". Dette er trusebleier med masse trykk og farger, og som ikke har så god oppsugningsevne som vanlige bleier. Dette betyr at barnet i langt større grad kjenner at bleien er våt, og dermed skal den være mer ubehaglig å på seg. Tøybleier er dyrt.
EvaL Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 Ett uhell siden hva, at han sluttet å ha på seg bleie om natten, eller siden dere sluttet å ta han opp på do om natten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå