Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Hvilket bilsete har du valgt som sete nr. 2, og hvorfor valgte du akkurat dette setet? Håper noen kan hjelpe meg med å finne et sete som er både trygt og komfortabelt for babyen min:)! Finnes det noen nye tester på nett? Takk for svar:)
så var vi 4 Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 jeg kjøpte hts besafe combi x1. Det er fenomenalt
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Vi valgte å kjøpe hts besafe izi kid som sete nr 2. Grunnen til at vi valgte dette setet er fordi det kun er bakovervendt, da slipper vi å bli fristet til å velge en mindre trygg løsning(forovervendt) på grunn av enkelhets hensyn. Har da også speil slik at vi ser henne. Vi tenkte også på at jo flere kg klasser setet spenner over jo mer må man vike på sikkerhets krav. Det var derfor viktig for oss å ikke ha et setet som gikk helt til 25 kg. Vi kjøper heller mange seter enn å velge det billigste alternativet, med det mener jeg å kjøpe en stol som skal holde lenge istedet for å ha en stol som er tilpasset str på barnet. Det er flere reguleringer iht posisjoner, "ligge" stilling til rett i ryggen på stolen. Det er faktisk enkelt å feste stolen etter man har gjort det første gangen! Bruker max 5 min når vi bytter bil. Snuppa sitter som en dronning i setet sitt og hun er nå 20 mnd. Hun skal sitte i dette setet helt til hun vokser ut av det. Ønsker ikke å snu henne forovervendt før hun er minst 4 år. Dette setet har også gjort det bra i tester.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Signerer titten på hjørnet, men vi har Akta Graco Duologic da, hehe..! :-) Det var bare så utrolig bra skrevet..! Duologic kan også brukes både med og uten isofix, er trygt og godt, enkelt å feste, lett å ta inn og ut av bilen, tar liten plass, krever liten beltelengde og er utrolig godt for barnet å sitte i! :-)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Hehe, takk for det :-) Dette skulle mannen sett, han klager alltid på at jeg formulerer meg dårlig ;-)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Tusen takk for informative og gode svar:) Flere...?
Gjest Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Vi har hts combi x1 eller noe. Veldig fornøyd med det setet. Har også tenkt at han skal sitte bakovervendt så lenge som overhodet mulig, helst til 4 år. MEN grunnen til at vi valgte hts sitt sete er at da damen i butikken sa at det var det merket som best var utprøvd og utviklet til nordiske kjøreforhold og nordisk føre... vel, da var ikke jeg mye i tvil:)
Ranveig R Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 Vi har og Akta Graco Cosmic og er kjempefornøgde med det. Småen er straks to år, sit bakovervendt og har god plass til heile seg, og kan dingle med beina ) Kjem til å ha han bakovervendt lenge lenge enno. Greitt at setet kan festast med enten 3- eller 2-punktssele. Mannen min er forøvrig blitt ein kløppar i å flytte setet mellom ulike bilar, det tar han ikkje mange minutt å få det over )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå