sveis Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Hva betyr: "Siste m på hver p løftes med garnet foran masken, og første m på hver p strikkes rett." Skjønte bare det etter komma... Noen som kan hjelpe meg?
Giftmamma med2jenter Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 det betyr at du bare løfter over maska tror jeg, altså ikke strikker den, for da får du en mye finere og jevnere kant.. hmm, det jeg tror det er da... eller er det omvent tro...at du løfter over den første maska... nei du, nå ble jeg litt usikker her...
Expat Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 De mener kantmaske. Så når du kommer til den siste, så tar du garnet mellom maskene mot deg, og tar av den siste og over på den ferdige pinnen. Snur du og strikker videre da, så er garnet bakom og den siste masken strikkes bare en gang.
gærne ko Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Hmmm, ikkje alltid lett å forstå ka dei prøver å forklare. Sånn eg forstår det skal du strikke siste maske omtrent som når du strikker ei vrang maske, då er vel tråden foran maska? og så bare løfte maska av i stedet for å strikke den vrang. Så når du snur så blir tråden bak maska, slik den skal vere når du strikker rett. Hehe, veit ikkje om det var noke hjelp i det heile tatt? Blei nesten litt forvirra sjøl når eg leste igjennom det...
sveis Skrevet 4. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2007 Ok... Har prøvd litt nå og tror jeg har det klart. Tusen takk for svar, alle sammen! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå