Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Dattern min på 9mnd veide 9160gram og 70cm lang på 9mnd kontrollen for noen dager sia. Og da komenterte hs at "hehe hun var tjukk" men jeg synes ikke hun ser noe spesielt tjukk ut.. Hvor mye veide deres små på 9mnd kontrollen..?? Blir litt beskymret jeg:(
Willy Wonka Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Herregud...klapp på hånda til din HS. Man kaller da ikke en baby for tjukk???? Bare slapp av....så snart babyen din begynner å gå, løpe rundt mv så stabiliserer dette seg. Å så provosert jeg blir av sånne kommentarer..
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Var på kontroll i dag, jenta mi er akkurat 9 mnd. Hun var 9,6 kg, og 72 cm lang. Fineste jenta på denne jord!
Mamma Mia ♂♂♀ Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 For noe tull! Det er en helt normal størrelse for en 9 mnd gammel jente :-) Da skulle hun sett min lille (store) gutt. Han blir 6 mnd om to dager og er 71 cm og 11,9 kg! Veldig stor for alderen, men de sier det roer seg etterhvert. Håper det stemmer... Du trenger ikke å bekymre deg :-)
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 ha ha ha gutten min er 4,5 mnd og han veier 9,5 kg og er 71 cm lang. Da er han sværrrr.... Ikke bry deg om hva hs sier!!
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Gutten min er 75 cm og 9,2 kg, han er 9 mnd nå. Syns gutten min er ganske fin, heller tynn enn tjukk..
TurboPrinsessen:-) Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Vi har ikke gått 9mnd kontroll, bare 8 og 10.. men på 8mnd kontrollen var datteren vår 9200g og 73cm.. på 10mnd kontroll var hun 10kg og 75cm.. hm,,, da må jo jeg også ha en tjukk jente? Hun ligger på streken over gjennomsnittet, og har gjort det hele tiden. Men hun er ikke større enn hun bør være synes jeg. Er helt enig i at babyene ikke er tykke - vil heller kalle det "knubben":-) Er jo godt at de har noe å gå på. Vi har bare fått skryt hos hs... Når det er sagt, så ville jeg ikke hengt meg så mye opp i dette med vekten hvis jeg var deg. Slet selv da jeg var liten, siden jeg alltid var tyngre enn alle de andre jentene. Pga vekten trodde jeg at jeg var tykk, men jeg har bare tung benbygning, og alltid vært veldig slank. I dag vet jeg hvordan det er, men å kjøpe klær er et herk!! Før jeg ble gravid trodde alle jeg var str 38/40, mens jeg ikke kom i noe under 42/44.. hjelpe meg hvor mange ganger jeg har kranglet med folk om dette.. som om jeg ikke selv vet str min. Ikke bekymre deg - tror du har en frisk og flott jente.. og jeg synes jo det bare er kjempesøtt om barna har gode lår f.eks:-)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 hi her... takk for mange flotte svar jenter. Jeg synes ikke jenta mi ser no tjukk ut men jeg reagerte litt på måten hs sa det. Seff skal jeg ikke gå og beskymre meg for det for jeg vet jo at det er normalt. Men, kom til og tenke på det. Godt vi aller er forskelige og det er jo helt naturlig:)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Det er da du skal si til helsesøster: - Øh, du er ikke akkurat tynn du heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå