Gå til innhold

Hvordan varme opp mm??

En gullgutt og snart ei tulle!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pumpet ut litt mm og satt det i kjøleskapet. Hvordan varmer jeg det opp til babyen? Kan jeg putte det i microen slik jeg gjør med mme?

Må pumpen og flasken jeg pumper i kokes for hver gang, eller går det med en rask vask/oppvaskmaskin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?? Har en snart sulten baby her...:P

Skrevet

Oppvaskemaskin (ikke øko) er greit.

Sett melka i vannbad.

Skrevet

Ha melka i en alluminiumskopp el stålkopp/bolle og sett dette i varmt vannbad. Da går det raskere enn om du har den i plastflaska. Men pass nøye på at den ikke blir FOR varm. Det går fort!

Skrevet

Skal det brukes mye flaske fremover er jo en flaskevarmer å anbefale?? Særlig hvis andre enn du skal varme opp melka, den kan ganske enkelt ikke bli for varm da ;) (fint for far)

Blir melka for varm så ødelegges noen av antistoffene også, det er ikke bare at den blir varm for baby!!!

Micro ødelegger melka, og det er viktig å ikke riste på flasker med mm slik man ofte gjør med mme.

Skrevet

dansker har forsket på temperatur på morsmelk og antistoffer, od antistoffer og næringverdien går faktisk ikke ned før på 60 grader og ikke 40 som noen sier.

ja hvorfor ikke riste på flaska med mm??

Skrevet

Jeg ser for meg at man må riste på flaska jeg...det legger seg jo et lag rundt kanten, tror det er den fete melka kanskje som legger seg der...? jeg bruker i hvert fall å riste den for å få det også med sammen med resten av melka..

Skrevet

Melka skal ikke ristes nei. Men man kan vende den opp og ned, og riste lett. Fettet skal man jo blande inn i melka, men man skal ikke riste som med en milkshake.

Skrevet

Men HVORFOR skal man ikke riste....? That's the question.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...