Gå til innhold

screening av 2 åringers språk

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk innkallelse til 2års kontroll i dag, der lå det et ark som vi skulle krysse av..altså hvor mange ord deres barn kan si.. noen som har fått det her? og hvor mange ord kan deres 2 åringer si? ble litt bekymret jeg nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, det er mange, har mistet tellingen for ett år siden. Hun prater veldig godt, lange setninger. Her er det forresten ikke 2 årskontroll, skal ikke på kontroll før hun er 4 år.

Skrevet

Jeg har ikke fått enda, men sekretæren på hs sa at det var innført nå. Min gullklump kan ikke prate så veldig mye, men hvor mange ord han sier er vanskelig å si... han kan si noen få setninger, men det er "innlærte" setninger og ikke ord han setter sammen selv. (feks se på den, gullet til mormor, ta på sko...)

Skrevet

er ikke "kravet" for toåringer at de kan sette sammen to-ords setninger??

anntallet ord er ikke så viktig.. det er ordforståelsen som tells!

Noen prater knapt før de er 3 år..men så lenge de forstår hva som sies, så skal du ikke bekymre deg!

Skrevet

Hmmm, nei det har jeg ikke fått. Men har hørt om det før, ja. Er det vanlig på 2 årskontrollen? Har fått innkallelse men ikke et slik skjema...

Skrevet

Språket til toåringer varierer veldig, det er helt normalt.

Så lenge barnet ditt sier noen ord, og du merker at det lærer flere og flere etterhvert, synes jeg ikke du skal bekymre deg i det hele tatt.

Toåringen min nå snakker en del ord, og setter 3 ord sammen til en setning. Storebroren hans gjorde ikke dette før han var godt over 2 år, men har i dag (som fireåring) et rikt og velutviklet språk likevel.

Skrevet

trenger ikke å bekymre deg, forskjellen er stor i den alderen og det meste er uansett normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...