Gå til innhold

antrekk på dåpsfesten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann skal døpes i slutten av måneden, dåpskjolen er klar. Men vet av erfaring at det blir upraktisk med den under selskapet etter sermonien. Gutten min er liten, og jeg har ikke sett noen festantrekk i str. 62. Noen som har et tips? Hvordan gjorde dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde feiringa av dåpen hjemme, så vi brukte bare dåpskjolen når vi skulle ta bilder. Ellers så brukte han bare body og strømpebukse. Så ingen grunn til å bruke så mye klær. Han sov også mye i løpet av dagen

Skrevet

Vi brukte også bare kjolen i kirken, og når vi skulle ta bilder. Ellers gikk hun en fin hvit body og strømpebukse - det samme som hun hadde under kjolen. Vi hadde også dåpsfesten hjemme, men jeg hadde gjort det samme om vi hadde et lokale..

Lykke til med dåpen hvertfall:-)

Skrevet

Vi byttet etter mat og alle "offisielle" bilder var tatt. Da fikk han på seg sin første skjorte og cordfløyelsbukse. Var kjempesøt uten å være i dress liksom. Det var i str 62 så finnes jo mye fint som likevel er behagelig for dem. På den måten var han fin på alle bildene som ble tatt etter dåpskjolen var tatt av.

Skrevet

Min hadde en myk matros dress(bomulsstoff) fra H&M som jeg kjøpte til 17mai..

Skrevet

Takk for svar! Fint å høre at jeg ikke trenger å stresse for å få tak i bunad eller noe,, blir nok festens midtpunkt uansett;-) Tror jeg tar på han en fin skjorte, strikket bomullsvest og tøffe bukser. Storesøster hadde på kort prinsessekjole, og det blir jo tatt mange bilder, så da er det greit å jåle seg litt ;-) Gleder meg!

Skrevet

Min hadde matrosdress. Kjøpte i en butikk som heter "Tante Pose"... Besteforeldrene som kjøpte den, tror den var litt dyr.. Ellers går det jo bare å finne en fin bukse og skjorte eller en fin sparkebukse e.l.. Lykke til uansett.

Skrevet

Vi har fått sydd et antrekk til han, som matcher vårt :-p

Skrevet

Mine har hatt dåpskjolen på seg heile dagen dei..Synst det er finast eg...Så kan folk få ta bilder når dei vil av dåpsbarnet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...