Hiv o'hoi Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Har gledet meg til å prøve denne bleia (ja,jeg er rar) og kjøpte en pakke i dag.. skuffelse.. Lillegutt bæsja, og han hadde bæsj over hele seg (noen han aldri har i vanlig bleie).. Og når jeg skulle ta av bleia så ble det jo søl over hele han og stellebordet.. med vanlig bleie, så bretter jeg den jo bare under han, mens med denne så må jo rumpa (som er full av bæsj) ligge bar til jeg har fått av hele bleia.. hvordan gjør dere det, sånn rent praktiskt? hehe
manonym Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Du river jo bare over sidene når du skal bytte. Du trekker ikke hele bleia ned=)
St.Sunniva Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Den rives bare opp i sidene, og da er den som alle andre bleier :-)
imsdal med julesmak Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Skjønte ikke helt hva du mente nå... Altså jeg river opp up and go bleien i sidene slik at den kan ligge under rumpa mens jeg tørker opp sølet. Har aldri opplevd at han har hatt bæsj over hele seg, du har ikke kjøpt en ekstra stor størrelse eller noe?
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Hm jeg har aldri opplevd guttungen ha bæsj over hele seg., brukt dem siden han var 4 mnd. Når han hadde bæsja når han var baby, la jeg han på stellebordet som vanlig, og dro opp bleia på siden og brettet den under han. Som man gjør med andre bleier
Gjest Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Han er nok litt for liten for de bleiene da... Babyer har jo ofte mer flytende bæsj enn større barn, og Up&Go er beregnet for de som krabber/ går (derav navnet) Bleia river du av i sidene, og ruller sammen.
Hiv o'hoi Skrevet 4. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2007 hahahaha..(ler av meg selv) Kan man rive den opp i sidene?? Det visste jeg ikke.. ikke rart det ble søl. hehe
Makka Pakka Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Jenta mi bruker også up&go fra Libero og synes den er trygg mht lekasjer. Tror det er viktig å ikke ha for stor bleie. Jenta mi veier 12-13 kg og bruker den som tar 10-14 kg. Den sitter som støpt :-)
Hiv o'hoi Skrevet 4. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. september 2007 men de er jo fra 7-11 kg.. og lillegutt er rett under 7 kg (pleier å ha 1 kg større enn det han er)... er han for liten til å bruke de siden han ikke krabber?
Gjest Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 Min yngste er 10 kg og 8 mnd. Har ikke begynt med den enda. De sitter løsere rundt skrittet.
Hiv o'hoi Skrevet 4. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 4. september 2007 men den her sitter relativt stramt på han altså.. henger ikke og slenger liksom.. takk for at dere sa den kunne rives opp i sidene.. hadde ikke fått det med meg. hehe
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 4. september 2007 #12 Skrevet 4. september 2007 Guttungen her brukte de fra han var 4 mnd. Og aldri hatt noe tull. Men han var tung da. Tror kanskje du har vært litt uheldig at han hadde skikkelig mye akkurat når du prøvde bleien?
meg & to små vampyrer Skrevet 4. september 2007 #13 Skrevet 4. september 2007 Om alt som kommer ut er løst så kan det bli litt rart. På vår passa den på kroppen, men han var litt stressa + fikk en grøt med melk i og da tøyt det ut overalt. Uff.
Hiv o'hoi Skrevet 4. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 4. september 2007 ikke så ekstremt mye, men det var ganske flytende da.. (han får dulphalac for magen, fra legene altså) men hovedproblemet var vel å få de av .. hadde ikke fått med meg at de kunne rives opp i sidene
Gjest Skrevet 4. september 2007 #15 Skrevet 4. september 2007 Ha ha, dro du den bare ned? Fnis... Unnskyld at jeg ler =))
Monajenten Skrevet 4. september 2007 #16 Skrevet 4. september 2007 Hehe:) Lillegutt på 7,5 mnd har brukt dem i ihvertfall to mnd (de fra 7-11 kg), syns de er mye mer praktisk enn de vanlige bleiene, og har aldri opplevd bæsj overalt;) Og som de andre skriver, så river du de bare opp i sidene;)
Hiv o'hoi Skrevet 4. september 2007 Forfatter #17 Skrevet 4. september 2007 hahaha.. ja, jeg dro de ned tenkte at "dette var da jævlig upraktiske bleier, det blir jo så mye søl".. nå skjønner jeg hvorfor hehe må le av meg selv
Hiv o'hoi Skrevet 4. september 2007 Forfatter #18 Skrevet 4. september 2007 hehe..nei, den bæsjen kom vel mest overalt når dumme meg dro bleia rett ned havna jo over hele han og hele stellebordet.. høhøhø
Gjest Skrevet 4. september 2007 #19 Skrevet 4. september 2007 Jeg skal jammen kjøpe sånne til minstemann i morgen. Han spiser jo så mye mat nå at bæsjen er hard og fin ;-) Da har jeg to gutter som bruker Up&Go :-/
Hiv o'hoi Skrevet 4. september 2007 Forfatter #20 Skrevet 4. september 2007 de vokser fort de små.. Men ja, praktiske bleier om man vet at de kan rives opp på sidene. haha.. tenkte å kaste resten av pakka jeg, men nå har jeg jo lært noe nytt i dag også
Bellanotte Skrevet 4. september 2007 #21 Skrevet 4. september 2007 Jeg begynte med up& go da lillegutt var 5 mnd gammel. Det var da han sluttet å ville ligge stille på noe stellebord. Fungerte kjempebra da og det gjør det idag og.
Gjest_1001 Skrevet 4. september 2007 #22 Skrevet 4. september 2007 Hehe, ingen vits i å bruke up and go før bajsen er noelunde fast. Da renner det lett utenfor. Min på 16 mnd bruker fortsatt vanlige bleier han. Men det er fordi jeg synes det er mest praktisk. Han pleier å stå på dolokket, så trekker jeg bare bukse, eventuell strømpebukse, ned på knærene, tar av bleien, tørker og vasker og slenger på en ny bleie, og trekker bare opp strømpikken og buksen igjen. Det blir så sabla styr å skulle ta alt helt av. Dessuten så er ikke alltid hans bajsebleier helt faste, og da går det fort ut på sidene av up and go bleiene.
Monajenten Skrevet 4. september 2007 #23 Skrevet 4. september 2007 Det har jeg aldri opplevd, selv om gutten min fortsatt har babybæsj. Kanskje dere bruker for store bleier da? De skal jo være tette selv om det er Up&Go.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #24 Skrevet 4. september 2007 hehehe, det gjorde samboern mi også... Dro den bare ned, hadde ikke fått med seg at det gikk an å rive den opp i sidene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå