Bellen^2 Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Jeg føler at Sebastian går for mye sammen med meg her hjemme og ikke blir sosialisert nok med andre barn (babyer). Om litt under fire måneder kommer han jo til å være i barnehage/ hos dagmamma hele dagen, og jeg ønsker gjerne at den overgangen ikke skal bli for stor. Vi går på babysvømming, men der er han jo hele tiden sammen med oss og "leker" ikke med de andre barna. Vi er en del ute og triller eller på café, men da blir jo de små gjerne sittende på fangene eller i vognene og får heller ikke lekt så mye sammen. De eneste gangene han får lekt med andre barn er når han er på barnepassen på treningssenteret mens jeg trener. Jeg vet det er en åpen barnehage ikke så langt unna, men da jeg ringte dit virket det ikke som om de hadde noen fellesaktiviteter (sangstunder etc). Jeg får vel komme meg bort dit en dag og sjekke det ut, men jeg lurte på om det var noen som hadde noen gode forslag eller tips til hva annet jeg kan finne på? PS: Jeg har begynt å hinte til gubben at det er på tide å bytte inn Peugot Partner'n som står borti veien her og ruster, til en bil jeg kan bruke. Da blir jeg litt mer mobil også
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Hei, Vi har tenkt oss på babysang i kirken like ved der vi bor nå utover høsten. Helt sikker på at det fins lignende tilbud i nærheten av der du bor. En super måte å bli sosialisert med andre babyer tilstede. Men åpen barnehage er også en god ide for mange som ønsker litt mer sosialt. Der kan iallefall de små leke sammen.
Två små trollungar Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Tror ikke at du skal være urolig. Så små barn som vi har leker ikke noe særlig med hverandre uansett, uten heller ved siden av hverandre. Og han får jo møtt andre barn av og til. Men det er sikkert greit å gå litt til en åpen barnehage for å bli litt vant til store grupper av barn før han begynner i barnehagen selv. Og sikkert litt OK å få trene litt på å samspille med andre, lære om hva som er mitt og ditt for eksempel, og hvordan man er mot hverandre. På barseltreff i forrige uke rullet Amanda opp på en annen liten jente og slo en tredje i hodet med en leke, så vi må nok øve litt her, vi også... Ellers får du gjerne komme på besøk hos oss i Asker en dag, så kan de sloss litt om lekene...!
Endelig ny spire i magen Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Vi har åpen barnehage her. Tro den ligger like ved sinsen t.banestasjon. den er åpen tirsdag og torsdag kl 11-14. Har ikke vært der selv ennå. tenkte jeg skulle prøve det, skrik ut om du vil bli med. ( den er åpen for alle) der leker de fra kl 11, så er det sangstund fra kl. 12 så spiser de matpakke og rydder sammen ca 13.45.
Millapril Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Vi har både åpen barnehage og babysang her i bydelen. Kanskje du finner noe info på www.oslo.kommune.no - velg din bydel. Har prøvd babysangen og der var det masse liv og mange babyer, skikkelig gøy! Ellers har Tussi, Sanasol og jeg dratt igang egne playdater hjemme, bytter på hvem som har det. Så får de små utfolde seg på gulvet og ikke bare sitte på fanget, prøvd ut nye leker og lære litt baby-triks av hverandre. Det er gøy!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Skjønner hva du mener, jeg ble veldig obs på det etter vårt besøk på Mecca, hvor vi så tydelig kunne se at de koste seg på leketeppet sammen. Vi i trillegjengen har hatt playdate og det var skikkelig bra, så det fortsetter vi med. Tror barna synes det er moro å se hva de andre kan og blir inspirerte av hverandre. Vi har også begynt på babysang, og det er moro for store og små. Det finnes sikkert et tilbud om det i nærheten av deg (i regi av helsestasjonen). Dere er velkomne hit når som helst, med eller uten Peugeot Partner. Vi er jo også mobile. Sebastian er jo så flink til så mye, så her er det mye å lære for små piker :-)
Bellen^2 Skrevet 4. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2007 Ja det var etter Mecca besøket vårt det gikk litt opp for meg også Jeg får skal sjekke litt mer i nærmiljøet her. Får trille bort til den åpne barnehagen og sjekke om det er noen som vil leke med oss:) Ellers så blir jeg gjerne med på playdate bare jeg får meg en bil:) Partner'n hadde jeg ikke tørt å kjøre nå selv om jeg fikk en million...... den har stått etter at vi fikk Audi'en i fjor. Har gubben på gli nå så jeg tror det ordner seg. Må jo uansett få ordnet det før jeg er tilbake i jobb.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Ny bil blir bra, si at mammagruppa stemmer ja :-) Vi kan jo avtale ny trillings til Mecca?
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 hva sier dere til en tur til Mecca på torsdag??
Solstråle72 Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 Jeg har også tenkt på det om at jeg kanskje må begynne å "sosialisere" lillegutten her litt mer også. Jeg observerte også sist vi var på Mecca at barne koste seg så fint sammen på gulvet. Så vi skal begynne å gå på babysang i kirken her. Det er også en åpen barnehage her i sentrum med både sang og fortellings stunder. Vi blir gjerne med en tur på Mecca på torsdag!?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 5. september 2007 #11 Skrevet 5. september 2007 Torsdag passer dårlig her, bilen skal på service :-( Men jeg foreslår mandag. Ikke istedet for, men i tillegg kanskje? Hvis ikke det blir for mye da :-)
Bellen^2 Skrevet 5. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 5. september 2007 Vi kan både torsdag og mandag:)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 5. september 2007 #13 Skrevet 5. september 2007 Skal vi si mandag da jenter? Fikk voldsomt lyst til å gå på det salget som aprilsmurfen sendte mail om... :-) Og det er jo i morgen
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 5. september 2007 #14 Skrevet 5. september 2007 Mandag, samme sted som sist kl 11:00? Vi glær oss :-)
Bellen^2 Skrevet 5. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 5. september 2007 Knall, vi stiller på mandag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå