Gå til innhold

Legen ringte å sa jeg har urinveisinfeksjon.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Flere der ute som har fått denne meldingen uten å ha noen symptomer?

Var på kontroll på Torsdag og da skulle de dyrke urinen og får telefon i dag om at jeg har urinveisinfeksjon og blir satt på antibiotika...

Blir liksom litt sjokkert når du får beskjed om noe sånt uten å merke noe..

Men er det noen der ute som kan fortelle meg om dette er farlig når man er gravid, er i uke 38 nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme skjedde meg forrige uke, fikk en 7 dagers kur. går jo ofte på do, men det gjør man jo når magen er såpass stor så jeg hadde ikke mistenkt noe. tror ikke det er spes farlig for gravide????

Skrevet

Jeg hadde urinveisinfeksjon ganske tidlig i svangerskapet, men merket absolutt ingenting til det. Det skal ikke være farlig for barnet så lenge en blir behandlet. Det er noe av årsaken til at vi hele tiden må levere inn urinprøve, slik at behandlingen eventuelt kan starte tidlig.

Skrevet

neida.. ikke bekymre deg! bare drikk mye vann og evt juice om du får til (halsbrann i know)... og antibiotika om du får det..

ingen fare.. urinveiene er jo nr 1..skjeden nr2 og den andre nr 3..hehe.. så dette affects not babyn din.. for de gir deg antibiotika som ikke er farlig for den..

drikk mye vann affal.. for bakteriene som sitter i det korte urinrøret blir skyllla nedover dess mer du drikker!

lykke til med forestående fødsel og en herlig baby!

ps: normalt at gravide ikke merker UVI...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...