Gå til innhold

Sopp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Off, jeg vet det er vanlig å få soppinfeksjon når man er gravid, men jeg syns fortsatt det er flaut...:o)

Det jeg lurer på er, trenger utfloden å bli gulere og tykkere? Eller kan den være blank og tynn?

Klør som bare rakkern nedi der, men ikke noe tykkere utflod som jeg har hatt i andre svangerskap med infeksjon, blir bare veldig vått i trusa innimellom...

Har kjøpt canesten krem, men ikke stikkpille. Men nå lurer jeg på om jeg skal gjøre det?

Skal på den ordinære ultralyden på torsdag, og til legen min på fredag. Da må jeg jo ha med urinprøve, hva om det kommer "rester" i den prøva, etter pilla, for den kommer jo ut igjen liksom..:o)

Har tenkt tanken på at det kan være fostervann å, men hva er sjansen for det? Har ikke lekket før i noen svangerskap, så jeg aner ikke hvordan det er...

Men siden jeg klør vil jeg tro det er en soppinfeksjon...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tanke på urinprøva så treng du ikkje å uroe deg trur eg. Dei har spesielle ting dei ser etter på den og om der er litt grums så reagerar dei ikkje på det.

Dersom det er sopp du har så er det ofte viktig med stikkpille pga at infeksjonen som regel sitt lenger oppe i skjeda. Men som andre har skrive tidlegare, så må ein vere påpasseleg med å smøre bak mot endetarmen også sidan der kan sitte mykje bakteriar.

Lykke til! Og husk spør doktor om du har fleire spørsmål sidan du skal dit likevel:)

Skrevet

hei,

jeg har hatt bakteriell vaginose (gardnella) det er en litt kraftigere soppinfeksjon, som du må få tabletter mot. og jeg fikk også en kraftigere krem av legen.

Utfloden min var helt blank og tynn og jeg trodde nesten jeg lakk urin...

Skrevet

Takk for svar begge to, da får jeg vel nesten høre med legen på fredag når jeg skal dit... Kremen hjelper bittelitt, så jeg holder vel ut til fredag. Det er ikke farlig å gå med en evt soppinfeksjon en liten stund eller?

Skrevet

Ikke farlig, bare jæ... ubehagelig ! :-) Sliter med det samme om dagen. Hatt det mange ganger før pga antibiotika-behandlinger. Lykke til ! Tror jeg skal kjøpe meg Vivag og ha på lur, det skal visst være fint hvis man begynner å kjenne symptomer en annen gang. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...