Gå til innhold

Barn til TV-program

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber med et program om barn og skilsmisser før og nå. En teori er at skilsmisser tross alt er enklere for barn nå enn tidligere; de blir mindre stigmatisert i samfunnet og foreldre samarbeidet generelt mye bedre enn for tretti år siden. Selv om det er problemer og konflikter mellom skilte foreldre nå som før, så er de fleste opptatt av at barnet ikke skal lide under dette og at det skal opprettholdes god kontakt med begge foreldrene.

Jeg vil gjerne intervjue noen barn som har det helt ok som skilsmissebarn, som ikke nødvendigvis ser på seg selv som 'ofre' selv om de har skilte foreldre. Noen barn kan leve godt med en skilsmisse og noen ser det til og med som en berikelse at de har fått flere voksne å være glad i som bryr seg om dem - steforeldre, stebesteforeldre, stesøskenbarn osv.

Kanskje handler det litt om hva samfunnet til enhver tid aksepterer. Jeg vil derfor også gjerne komme i kontakt med familier som kanskje har litt utradisjonelle løsninger, men som fungerer helt fint. Barn i familier der foreldrene er skilt og den ene forelderen nå lever i homofilt samliv hadde også vært interessant å snakke med.

Hvis dere har noen forslag eller vil høre mer om hva og hvordan, så skriv et svar under her og jeg kan skrive en melding til deg.

Da jeg har et begrenset reisebudsjett er jeg først og fremst interessert i barn som bor på Østlandet. Men kan kanskje få til en liten reise et annet sted også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er sikkert mange som er interessert i å utlevere barna sine til en som signerer med anonym.

Skrevet

Jeg beklager, det var ikke meningen. Tenkte ikke så langt.

I stedet for å svare her, send meg heller en mail på

[email protected]

Skrevet

Hør inne på "Mine, dine og våres barn" også, der finner du nok mange i nye familiesituasjone også. Jeg kan nok ikke hjelpe deg siden jeg har vært alene hele veien....ingen skilsmisse her i gården, men jeg tror nok at du har litt rett, man blir vel snart sett rart på av andre barn om ikke foreldrene er skilt;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...