Marianne87 Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Hvis jeg følger menstermin er har jeg 35 dager igjen til fødsel, hvis jeg følger ultralydtermin har jeg 48 dager igjen. Uansett det jeg lurer på er om det kan bli for trangt for babyen?? Jeg har så mye vondt i magen (ikke kynnere) fordi han ligger så langt oppe i magen. Klarer til tiden nesten ikke sitte eller stå. Og magen er veldig hard og ser desformert ut hele tiden. Noen som har opplevd lignende? Er det farlig for babyen hvis det blir FOR trangt? Jeg har ikke fått noen kjempemage i svangerskapet og har heller ikke gått opp noe særlig.. Setter pris på svar
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Jeg skjønner hva du mener, men tror ikke det er farlig for babyen. Hos meg kjennes det ut som om noe sprenger på magen innvendig. I dag trodde jeg nesten magen skulle revne. Jeg har 14 dager igjen til menstermin ,men 22 dager til ul-termin. Du får glede deg til magen faller ned, da blir det bedre, og det vil skje ganske snart hos deg....
Valentine nr2 Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Forrige gang og denne gangen sitter babyen (hode opp) lenge. Dette gjør at magen sitter høyt og "dytter" oppover. Har følelsen av at hodet sitter oppe i hjertet. Dette medfører en del sure oppstøt. Men når babyen snur seg (bare 5% sitter ved fødsel), så blir alt bedre... Dette bør jordmor/legen din vite og det bør stå på skjema ditt (S=sete, H=hode (ned)) Tror nok ikke "for trangt" blir noe problem. Deformasjonen kan kanskje variere? Vårt lille knøtt driver å presser spesielt en vei og da står magen ut til siden og ut.. Har litt følelsen av å ha en Alien som prøver å komme ut... hehe. Når det gjelder termin mens/ultralyd så er det vanskelig å vite. Men første mann hadde jeg menstermin 4 dager før UL termin. Født 12 dager før UL. Det er nok bare å smøre seg med tålmodighet også finner du svaret etterpå. Denne gangen er mens og UL 1 dag i forskjell for oss. Lykke til med en fantastisk opplevelse og en deilig tid, bare husk at når verden er vanskelig.. Så går det over... Snart. Og i ettertid følelses det som en mini periode som var for en evighet siden. ;-)
Marianne87 Skrevet 4. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2007 Jeg fikk nemlig vite på forrige jordmor time at hodet er festet. Derfor jeg synes det er så rart. Babyen skulle jo blitt roligere nå. Men det virker som han stresser hele tiden fordi han ikke har nok plass i hele tatt. Han er våken og dytter ut mot magen hele tiden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå