♥sebastian3003♥ Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Vi skal få ny bil, og tror det er isofix i den. Jeg er veldig lysten på å få isofix sete, men er usikker.. det virker jo lett og greit.. noen som har dette?? Har annet sete nå, men det er veldig knotete.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Vi skal garantert ha isofix når vi nå kjøper ny bil. Iallfall til den nyfødte babyen våres. I og med at han på 3 år har sete så venter vi til han vokser ut av det å kjøper isofix til han og. Det eneste er at de er ganske dyre de setene. Rundt 4000 kr tror jeg.
♥sebastian3003♥ Skrevet 4. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2007 ja jeg har hørt at de er veldig dyre.. men det virker så mye lettere. sønnen vår er 1 år og 5 mnd. tenkte vi kunne selge det gamle.
~sjiraff~ Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Til større barn leste jeg at isofix faktisk ikke anbefales.. Husker jo selvfølgelig ikke grunnen nå, men skal se om jeg finner ut av det.
It's all about me Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Isofix er både enklere og sikrere, men trenger ikke være så veldig mye dyrere. Det kommer helt an på hvilken type det er og om det må en ekstra base til.
~sjiraff~ Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Klippet dette fra bilsetetesten på forbrukerrapporten.no "Römer Kidfix er et godt sete som oppnår toppkarakterer på brukervennlighet, og som også klarer seg ganske bra totalt sett i kollisjoner. Men i frontkollisjoner oppnår setet bare litt over gjennomsnittskarakter. Dette er et av svært få seter i denne gruppen som bruker isofix-standarden, men man må uansett bruke bilens belter i tillegg. Det er ingen god idé med isofix for denne aldersgruppen." Det står dermed ikke hvorfor det ikke er noen god ide... Hmm.. Men dette er sete fra 15-36 kilo.
It's all about me Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Isofix er et festesystem og med mindre setet ikke bør sitte for godt fast i bilen......er isofix det beste man kan få uansett str. Testen over her høres bare ut som et dårlig laget sete, ikke dårlig pga isofixen.
♥sebastian3003♥ Skrevet 4. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2007 Er det en side jeg kan gjøre litt underslkelse på?? finner liksom ikke noe bra sider med bilder av isofix systemet og priser..
~sjiraff~ Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Ja jeg skjønner ikke helt sammenhengen jeg heller, så sendte en mail til Trygg Trafikk, så da venter jeg i spenning på svar )
It's all about me Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 Av alle usakelige tester, tror jeg det der må være det teiteste og mest missvisende jeg noen sinne har lest. Håper Trygg Trafikk sender svar.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #11 Skrevet 4. september 2007 Iso fix er genialt. Kommer ikke noe vanlig sete inn i vår bil igjen ihvertfall. Har det Kid fix setet fra 15 36 som er nevnt under her til storebror, og har kjøpt Maxi Cosi med iso fix feste til babyen. Skjønner ikke helt hvorfor Iso fix til større barn ikke er noen god ide. Setet sitter fast i bilen, i motsetning til andre seter som ikke er festet i det hele tatt, og står og vingler. Merkelig. Greit nok at det kanskje ikke har kjempeeffekt, siden bilens seler brues uansett, men sikkerheten kan ihvertfall ikke bli dårligere ogs at det er festet.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #12 Skrevet 4. september 2007 Her er hva jeg fant å en svensk side om Isofix feste på stoler til større barn (fra 15 kg og oppover) Bältesstol Nu finns även bältesstolar anpassad till ISOFIX. Britax Römer KidFix är bältesstol anpassad för stora barn. Fördelen med att använda ISOFIX fästen är förstås att stolen sitter på plats även utan barn. Men det är också tänkt att ISOFIX infästningen minskar överföring av vikten från själva bältesstolen i krock i högre hastighet. Hur kan detta nu gå ihop med att stolar godkända för ISOFIX inte kan användas för barn över 18 kilo?. Svaret är att ISOFIX fästen bara behöver hålla för vikten på själva KidFix. Barnet, precis som på vanliga bälteskuddar, hålls fast i krocken av bilens bälten, inte själva bältesstolen. KidFix är alltså ingen ISOFIX stol, och Britax är noga med att markera detta. Men det är en praktisk lösning och flera fabrikanter är på väg att göra likadana produkter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå