Gå til innhold

Når kan jeg begynne med kumelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Julie er nå 11 mnd og hun får fremdeles morsmelkerstatning, men lurer litt på når jeg kan begynne med kumelk. Skal man begynne med H melk eller går det bra med lett melk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint navn. ;o) Samme som jenta mi. På hs sa de at de skulle gå over til lett melk ikke h melk. Og så sa de når de var 1 år. Jenta di er jo ikke langt unna så vet ikke hvor mye det har å si 1 mnd til.

Skrevet

Du kan godt begynne nå hvis du vil. Lettmelk, ekstralettmelk eller skummet er best, vi unngår H-melk fordi det har alt for mye av det "usunne" fettet.... Til eldstemann begynte vi med ekstralettmelk og gikk etter en stund over til skummet melk. Men det er jo også litt smak og behag...

Skrevet

Helsesøster her sier at man kan begynne så smått med kumelk fra 10 måneder.

Skrevet

Når barnet er 1 år og det går fint med bare lett melk.

Skrevet

jeg har i allefall lært at alle barn burde få h-melk når de først begynner pga det inneholder mye godt fett som ungen trenger... Ungen skal jo ikke gå på noe diett... fett er bare bra... altså h-melk-fett

Skrevet

Ja barna trenger fett, men ikke for mye....lettmelk er ikke diett! Gode vaner begynner tidlig.... På helsestasjonen min anbefaler de å begynne med lettmelk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...