*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Det er lite liv på politisk debatt, men det må jo være mange engasjerte, oppegående damer inne på skravle? Er ikke sikker på hva jeg skal stemme, men det blir i allefall på venstresiden!
~Roskva~ Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Jeg synes det er litt vanskelig å vite hva jeg skal stemme - ikke fordi jeg lurer på hvilket parti jeg holder mest med, men fordi en stemme til det partiet vil fungere som en stemme for en ordførerkandidat fra et annet parti. Kinkig. Men av de saker som jeg synes er viktige i årets LOKALvalg (ja, for det er et lokalvalg, selv om man skulle tro det var Stortingsvalg ut fra mengden stortingspolitikere i media) er: - Helsepolitikk i distriktene (spesielt situasjonen for gravide og fødende) - Samferdselspolitikk i distriktene (Bedre buss- og båtforbindelser, også utenom fylkessentrum) - Skole- og barnehage (Ja til små distriktsskoler og flere/bedre barnehager i bydelene) - Byplanlegging (Ja til en helhetlig byplanlegging, som ikke lar seg presse av utbyggere med ville planer og mye penger) Husk, alle sammen: Bruk stemmeretten!!
Mamzen Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Utbedring og sikring av veinettet hvor vi bor! Penger til distriktskolene og barnehageutbygging. Det er det jeg prioriterer ved dette lokalvalget!
Mamzen Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 ...og så glemte jeg å si at jeg er for krig og fred og sånn....haha.
prima donna Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 jeg også usikker på parti enda, men vet at blir til venstre ja - saken er at det er så utrolig dårlige ordførerkandidater å velge mellom her, og hvem som blir ordfører har jo faktisk endel å si... viktigste saker for meg er barnehage/ skole og byplanlegging.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå