Gå til innhold

Ang vikarbyrå, trenger litt info dere som vet.. !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen vet da. Det jeg lurer på er om man er fast ansatt i et vikarbyrå på lik linje som om man har fast jobb ? Har man samme rettigheter liksom ?? Tenker på om jeg skulle bli gravid, har jeg da samme rettigheter i vikarbyrået som i en fast jobb ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anyone ?

Skrevet

Jeg jobbet for et vikarbyrå når jeg ble gravid, og ang fødselspenger stiller jeg på lik linje som om jeg skulle ha fast jobb.

Skrevet

Men hvordan er det når man er høygravid, vil man få like mange oppdrag da, eller er det bare å sykemelde seg med en gang ;o)

For de som ikke var i et langt vikariat da.. Men de som jobber korte oppdrag..

Skrevet

Man får kanskje ikke like mange oppdrag når man er høygravid. Ene konsulenten min mente det ikke tok seg helt ut å sende ei høygravid i oppdrag... Og top-temp er ikke spes glade i gravide! Men det skal i utgangspunktet ikke være noe problem å være gravid å få jobb. Husk at du må ha vært i jobb i fire uker før du kan sykemelde deg og få lønn.

Skrevet

Ja jeg tenker bare fremover jeg =)

Har vel egentlig fått jobb i vikarbyrå, men skal på nytt jobbintervju i morgen om en annen fast jobb.. og så vet jeg jo ingenting om hvordan det fungerer med vikarbyrå.. Vet ikke hvilken jobb jeg har mest lyst på engang :o)

Skrevet

hva mener du nmed fast ansatt i vikarbyrå?

Jeg har jobbet for adecco i fra før jul til nå, i et langt oppdrag, dermed får jeg betalt i fødselspermisjonen, men selv om jeg slutter før oppdraget går ut( gikk ut i perm i forrige uke), får jeg jo ikke det siste halve året igjen etter min permisjon, viss du forstår...

du må være i oppdrag og få lønn for å ha rettigheter når det gjelder penger 6 av de siste 10 mnd før fødsel heter det vel.

Har invgenting å si om du er vikar eller fast ansatt så lenge du får lønn.

Men selvfølgelkig har du en fast stilling venter jo den på deg når du kommertilbake etter permisjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...