Gå til innhold

HJELP!! Han er slem mot andre barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Sønnen min på 1år er så brå mot andre barn. Barna til de jeg kjenner har han skremt så inderlig at de gråter bare han nærmer seg. Det startet med at han sprang bort og skulle gi dem en klem. men nå drar han dem ned fra Gå-biler og alt som er. Legger seg oppå dem og klyper seg fast..

Sist vi var hos min Veninne og hennes sønn på 17måneder, prøvde sønnen min å kaste en leke midt i hodet på sønnen til veninna mi.

Har prøvd med kjeft- hjelper ikke.

Prøvd å snakke rolig og. Føler ingenting hjelper..

Det er slitsomt og flaut når han skal "leke" med andre små barn.

Er det noe vi foreldre gjør feil?

Noen som har råd om tiltak mot dette?

Problemet blir bare verre og verre...

Trist om han ikke kan leke med andre barn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt dette opp på helsestasjonen, der kan du kanskje få en mer grundig vudering av situasjonen...!! Det er veldig vanskelig å gi råd sånn her når vi ikke vet helt hvordan du er og hvordan du oppdrar barnet ditt.... Generelt vil jeg si at det er kjempeviktig å være helt gjennomført konsekvent, og vise barnet slik at det UTEN TVIL skjønner at dette IKKE er akseptabel oppførsel, hver eneste bidige gang han oppfører seg sånn.... Jeg mener at det er kjempeviktig å ta tak i dette og ta skikkelige grep om det så fort som mulig!

Jeg har bare erfaring med en gutt (foreldrene var nære og gode venner av oss) som oppførte seg sånn mot min jevnaldrende jente fra 1-årsalderen - det endte desverre med at vi i dag ikke har noe har noe kontakt med dem.... mye på bakgrunn av at de aldri tok skikkelig tak i problemene de hadde med gutten sin. Synd for dem og for oss, og svært synd for gutten selv! Nå er han 4 år, og fremdeles ganske så ute av kontroll desverre. I mine øyne har ikke foreldrene gjort det riktige, de har ikke tatt hans utagerende oppførsel på alvor, men det går det jo selvfølgelig ikke an å si til dem....

Jeg sier ikke at din gutt nødvendigvis blir sånn, men vil bare understreke at det er veldig viktig å ta tak i dette tidlig og grundig...

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Han er en veldig hengiven og kosete liten gutt. Et ordentlig sjarmtroll..

Bare ikke mot de aller minste. Og vi setter grenser for ham, og sier/viser at det ikke er akseptabelt med å snakke strengt og ta han bort fra situasjonen. Men jeg er neimen ikke sikker på om han ikke skjønner at det ikke er lov- eller om han ikke vil skjønne det.

For på kjøkkenet har han fått den nederste skuffen, der ligger det litt leker, og noen kavringer. Som regel er det denne skuffen han går i nå- Men det hender jo at han glemmer seg, og går i de over.

Dette har han skjønt i løpet av et par uker. Så da burde han klare å skjønne snart at man må behandle de andre barna pent...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...