Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Dere som har jenter med hull i ørene (eller gutter for den saks skyld;)) når tok dere hull? Noen som har barn som har begynt å mase om det tidlig og hvor gamle var de når de spurte om å få det?
Sara Rompompei Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Jenta fikk hull i ørene når hun skulle begynne i 2. klasse Men det var kanskje mora som masa mest ;o)
Korse76♥ Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Vesla fikk da hun hadde startet i første klasse.
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 9.5 mnd var dattera mi. Tok hos osteopat og det gikk veldig fint. Ble litt sint da hun ikke fikk se på dama som tok, men heller måtte se rett frem. Hun viste ingen tegn til ubehag eller smerte etterpå. Valgte et sted med utdannede folk ogh Blomdahl systemet. Nå får jeg sikkert pepper, men det driter jeg i.
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Her har snuppa allerede sagt at hun skal få hull i ørene når hun begynner på skolen.. hun er 3 nå! Og hun skal få det når hun begynner på skolen, om hun fortsatt vil ha da ) Ikke noe før!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 4. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. september 2007 ZigZag: Går det an å ta hull i ørene hos osteopat? Vet ikke hva det er en gang jeg *littdumja* Hvordan foregår det da? Og hvorfor gjør ikke det "vondt" ?? Skal ikke gi deg pepper jeg
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Jeg tok det på Majorstua Osteopati. En osteopat er en som behandler skjelettlidelser egentlig. Hun som tok det driver klinikken. Koster 400kr, men syns det var verdt det. Det er lite brusk i en øreflipp og derfor gjør det mindre vondt. De har medisinsk plast som hindrer nikkelallergi og er beregnet på allergikere og barn. Alt er sterilt og når hullet blir tatt høres bare et lite knepp. Trodde snuppa skulle bli hoven og rød og ha vondt, men hun gjorde ikke tegn til smerte og hullene var normale også etterpå. Jeg ble overrasket selv faktisk, over at hun gråter mer og lenger når hun tar vaksine. På forhånd forhørte jeg meg med lege ang umodne nervebaner, akupunktur punkter osv. Hun mente ikke dette ikke var tilfelle. Gidder ikke utdype alt her nå. Spurte her inne en gang og ble "stemplet som klingæren" siden jeg ville ta hull i ørene på en ettåring. Hadde tenkt til å vente til 1 årsdagen, men tok det nå slik at hullene er helet og fine til bhg start ved bursdagen hennes.
ejiec++ Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Datteren min fikk da hun var 4 år - ønsket seg det så veldig. Pappa`n kommer fra et land der det er vanlig å ta hull i ørene når de er babyer, så han syntes vi ventet lenge... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå