Erisa* Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Heisann! Vi tenkte å kjøpe Stokke Sleepi, lurer på om det er noen som har erfarig med den? Er den så god som den virker?
Sunniva78 har to små Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Jeg har veldig lyst på den... Har ingen erfaringer, men er så dumt at den er så dyr..!!! Blir vel noe billigere her i gården tenker jeg...
Monica-76 Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Vi er fornøyd. Veldig praktisk med den minste delen i begynnelsen, den tar jo ikke noe plass og er lett å trille rundt. Husker ikke helt, men det tok ikke så lang tid før vi måtte bytte til neste størrelse. Nå er gutten 3år og har fått større seng. Men får håpe det ikke blir så lenge til vi kan ta i bruk den igjen:) Men helt ærlig, den er jo egentlig for dyr. (vi fikk den i gave)
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Vi var også veldig heldige å få den i gave til vårt første barn. Ønsket oss den veldig. Og den ER super! Og så er det lettvint med hjulene om du vil ha den hit eller dit. Jeg synes det var deilig å ha babyen oppi den lune lille senga. Ble veldig godt og skjermet med skinn oppi. Lillegutt sov trygt og godt oppi der. Og mor og far smeltet fullstendig for størrelsen og utforminga (det skal sies!). Men dette er funksjonell og god design også, med de voksemuligheter senga har. Sprinkelsengstørrelsen holder iallefall til fylte 3 år, tenker jeg. Kommer an på barnets lengde, selvsagt. Gutten vår flyttet ut av senga nå (2 år), fordi lillebror skal få ha den. Vi har skrudd om igjen nå, i påvente av nummer to. Så det blir vel lillebror som får utnytte det tredje trinnet (barnesenga). Så får vi se om det blir stoler etterpå...
Piken på landet Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 Jeg har den, og hadde neppe kjøpt den igjen. Den er ikke så revolusjonerende mye bedre enn en seng fra ikea, å er absolutt ikke verdt pengene. Siden den har så spesiell form, er en jo nødt til å kjøpe stokke madrass, himmel og sengekant x2 også. De tar ikke akkurat mindre for tilbehøret heller.
Frukten og To små Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 smitt og smule: hva er prisen på disse delene? vi er nemlig veeeldig i tvil på om vi skal kjøpe den grunnet prisen, og hvis tilbehøret også koster flesk blir det kanskje et annet valg her.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Du kjøper senga i en pakke hvor du har begge de to første størrelsene og madrassene som hører til. Ja, den er dyr. Husker ikke hva vi betalte for pakka, men vet det hander at den er på tilbud, eller at butikken gir rabatt om du kjøper mye greier samtidig. Original Stokke sprinkelbeskyttelse og original "himmel" koster omkring en +/- 500-lapp hver seg. Funker heeelt sikkert greit med andre merker og...
Erisa* Skrevet 6. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 6. september 2007 Takk for svar alle sammen! Den pakken med liten og mellomstor seng + madrasser og himmelpinne koster ca 6500 kr. Sprinkelbeskyttelse: det går fint an å kjøpe bare den til sprinkelsenga og legge den litt dobbelt; har sett det på utstilt seng i en butikk. For det er jo ganske dyrt ellers. Vi tenker i alle fall å droppe å kjøpe himmel til vi evt finner ut at vi trenger det. Og så er det mulig at vi får kjøpt den billigere. For det er jo fryktelig dyrt! Sukk, teite oss som forelsker oss i dyre ting!
bjørg Skrevet 6. september 2007 #10 Skrevet 6. september 2007 Jeg har stokke sleepi og har vært veldig fornøyd!. Var også helt forelsket i den, men syntes den var for dyr. Jeg fulgte med på flere nettsider i flere måneder og fikk kjøpt den mellomstore senga brukt for 2000. Deretter fikk jeg svigerfar (som er en skikkelig handymann) til å kjøpe en billig men sterk nok plate som han saget om til ny mini-bunn (husk at den må ha små luftehull). Brukte så de skruene som fulgte med til å lage mini-versjonen. Kjøpte en god skumgummimadrass til vanlig barneseng, som jeg saget til. Kjøpte også stanga som man henger himmelen i og fikk min mor til å sy en himmel i et stoff jeg likte. KJøpte sprinkelbeskytter fra Ikea som bare ligger litt dobbelt, den kunne jeg så bruke videre når mini-versjonen ble for liten. Min gutt bruker denne senga ennå og skal bruke den til han blir 3. Vi har etterhvert tatt av den ene siden slik at det blir mer som en vanlig seng. Når han blir 3 skal han få nytt rom i bursdagsgave og senga skal gjøres om til mini-versjonen igjen til den nye babyen. Alt i alt kom dette kanskje på 3000 kr med madrasser, himmel etc. Men selv er jeg en kløne med både symaskin og sag, så det krever litt hjelp fra flinke folk
Erisa* Skrevet 6. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. september 2007 Det var lurt, Bjørg! Vi har kontakter i Stokke, så vi får kanskje hele pakka som B-vare. Da blir det nok litt billigere. Håper det ordner seg:) Men det var veldig lurt å sy himmel selv, det tror jeg jeg skal prøve meg på! Er ikke akkurat superflink med symaskina, men bare motivasjonen er der, så går det vel fint;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå