Gå til innhold

dere som har født... pinlig spml..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fødte for tre uker siden og måtte klippes.. sydde litt utvendig og litt innvendig.. blør ikke lenger men det kommer litt brunt liksom.. det jeg lurer på er om det er normalt at det lukter litt spesiellt?? føler at det stinker av meg.. selv om jeg dusjer to ganger daglig og tørker meg godt som jeg fikk beskjed om på føden.. kan jeg bruke dr. greve nedentil igjen nå, eller bør jeg vente til stingene har gått??

litt teit spml kanskje, men man må jo spørre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt lukt må nok påregnes, men hvis du føler at det virkelig stinker ville jeg bedt om å bli undersøkt hos fastlegen, du kan ha en infeksjon. Noen ganger sitter det rester igjen etter morkaka, og da kan er det stor risiko for infeksjon. Om en uke eller to bør det liksom begynne å avta i lukt og mengde, hvis ikke, ta det opp på 6-ukers kontrollen.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

antageligvis er det blod og sårskorpe som lukter. det er vanskelig å få rengjort seg skikkelig innvendig. blod som størkner inni deg og blir noen dager vil lukte ganske stramt, nesten litt råttent og bedervet. Om dette er plagsomt bør du kontakte lege. De vil hjelpe med å få rengjort og vasket skikkelig. Dette er vanlig og ikke noe pinlig i det hele tatt.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Ikke bruk dr. greve...du kan heller dynke deg i grønnsåpebad. Trenger heller ikke dusje så ofte, men skjønner at du gjør det for å bli kvitt lukta.

Men lukta kan komme av at du har fått infeksjon i såra, og da er det greit å få noen til å sjekke det, for det må du i så fall få oppfølging for.

Skrevet

takk for svar:) men hadde det vært en infeksjon ville det kanskje vært vondt..?? det er det ikke...

Skrevet

Har det akkurat sånn jeg også, fødte for tre uker siden. Hadde det sist også. Var ikke noe i veien med meg. Jeg bruker asan og vaske meg med. Bruker truseinnlegg fra tena. De tar bort mesteparten av lukta...

Skrevet

Hva?? Kan man IKKE bruke asan eller dr. greve?? man må jo ha såpe da?

Skrevet

jeg vaska meg med grønnsåpe til renselsen var ferdig sist... grønnsåpen er med på å hindre infeksjon.

trenger ikke gjøre vondt med infeksjon forresten...

Skrevet

nei, såpe gjør d verre. Men d er helt normalt. Jeg luktet ille til det var gått 6 uker. Da gikk det over....

Skrevet

de anbefalte grønnsåpe på sykehuset. vaska meg med det lenge jeg.

Skrevet

jeg brukte bare vann til å vaske meg i dusjen, men satt to ganger daglig i en balje med medisinsk grønnsåpe fra apoteket. Blir ren og ev infeksjon forhindres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...