Gå til innhold

Hvor mange av dere er sykmeldte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært sykemeldt siden uke 14 eller noe, en uke 100%, tre uker 60%, men ble gjort om til 100% da jeg ikke klarte å jobbe, og flere uker 100% etter det.

Er nå i uke 26.

Grunnen til sykemelding er kvalme, som legen ikke har noen anelse hvor kommer fra, og ikke gidder å finne ut av heller. Jeg er kvalm hele dagen, noe av og på, spesiellt ille om morgenen før klokken tolv, da jeg ikke klarer å få i meg med mat uten å kaste opp, og brekker meg når jeg prøver å gjøre noe aktivt.

Har trodd det har vært pga lavt blodtrykk, men jordmor har nå sendt meg til ullevåll for å sjekke om det er svangerskapsdiabetes.

Legen gidder fremdeles ikke undersøke noe, og vil nesten ikke gi med sykemelding engang uten å mase om at jeg skal prøve å jobbe, selvom jeg allerede HAR prøvd, og det ikke gikk i det hele tatt. Var på jobben max 1 time hver dag, og da blir det bare tåpelig med tanke på at jeg var ødelagt da jeg kom hjem.

hehe. blir spennende å høre om dere andres erfaringer

Skrevet

100 % sykemeldt siden ca uke 9 her pga bekkenløsning, er nå i uke 23 og regner med å være sykemeldt ut svangersapet.. kjipt å gå hjemme men den lille og kroppen min kommer i første rekke uten å være egoistisk ;)

Skrevet

Jeg er 100% sykemeldt for bekkenløsning nå. F.o.m onsdag i neste uke skal jeg prøve å jobbe 50%. Går til behandling hos fysioterapeut og skal begynne med bassengtrening for gravide.

Skrevet

Hei! 15+2 i dag. Har vært sykemeldt ca 7 uker nå. først 4 uker 40% pga kvalme. så godt og vel 2 uker 100% pga svimmelhet og kronisk hodepine. Skal jobbe to uker på aktiv sykemelding fra slutten av uka, og så er det forhåpentligvis tilbake for fullt.

Skrevet

To grunner:

* har 1-3 migreneanfall i uka

* begynnende bekkenløsning

Skrevet

Ble sykemeldt idag pga kraftige kynnere... Kjedelig.

Skrevet

30% sykemeldt pga bekkenløsning, kunne vært mer, men jobben har vært flink til å tilrettelegge..

Skrevet

Er sykemeldt for tiden pga blødninger i uke 16..

Vært på ultralyd pga dette og fått påvist forliggende morkake...

Skal på ny ultralyd i neste uke...

Er bare hjemme og må ta ting med ro..Ikke løfte, ikke sex..

Koseli......... :o(

Skrevet

Vært syemeldt siden uke 9 er nå i uke 23.

kommer nk ikke ut i jobb igjen i dette svangerskapet siden det bare blir verre og ikke bedre!!:(

Skrevet

Jeg er i uke 22 og ble 50% sykemeldt forrige uke pga bekkenløsning.

Jeg vil ikke ha 100%, er selvstendig næringsdrivende og holder det gående så lenge som mulig (så lenge det er forsvarlig).

Har vært både kvalm, svimmel, hatt konstant hodepine osv tidlige i svangerskapet, men kommet meg på jobb hver dag forde.

Skrevet

Ble sykmeldt igår pga stress, og hadde en blødning. Foreløpig sykmeldt i en uke, men vet ikke om jeg er noe mindre stressa på mandag, for å si det sånn....

Skrevet

50% før jeg ble gravid til noen uker ut i svangerskapet pga stressymptomer (vondt i hodet i 8 mnd hver dag, og masse svimmel) 100% fra omtrent uke 8 pga diabetes som er vanskelig å regulere

Skrevet

100% sykemeldt pga infeksjoner.

jobbet med TM, så satt på telefonen hele dagen. Har astma og allergi fra før, men når jeg ble gravid fikk jeg ikke ta medisinene mine. dette førte til at jeg hadde bronkitt 2 ganger i måneden, og ble utrolig sliten og slapp. kroppen min fikk ikke hentet seg inn. å sitte på tlf trigget da infeksjonene.

nå går det heldigvis greit... kunne tenkt meg å jobbe en måned eller to igjen... :-|

Skrevet

20% sykemeldt nå i uke 19 pga fortsatt kvalme med oppkast. Har diagnose hyperremesis. Vært sykemeldt siden uke 7. Har variert fra 100% til 50% med ferie som opphold... Litt av en "ferie". Er endelig på bedringens vei og håper å kunne komme ut i full stilling om 1 til 2 uker. Sykemelding kommer veldig ann på type jobb og tilrettelegging på arbeid. Jeg har vært "heldig" da sjefen selv hadde hyperremesis i 7 mnd. Forståelse med andre ord. Lege har også vært forståelsesfull. Han har hatt jevnlige kontroller og jeg har sluppet sykehusinleggelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...