Gå til innhold

Dere som hodet til babyen har festet seg...(?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble det vesentlig mye mindre aktivitet i magen etter at hodet festet seg?

Jeg var hos jordmor i forrige uke, og da sa hun at hodet nesten var festet. Nå idag har det vært så lite aktivitet i magen, liksom ingen store bevegelser, bare slik småplukk egentlig, sånn at jeg nesten lurer på om det er aktivitet jeg kjenner..

Jeg er andregangs, men kan liksom ikke huske det var slik sist..

Noen som merket stor forskjell når hodet festet seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke merket noe forskjell, men det er jo vanlig at babyen blir litt roligere mot slutten av svangerskapet sånn generelt da.Uten at det egentlig trenger å ha noe med at hodet er festet

Skrevet

Merker ingen forskjell.. Bare at bekkenet er mer stabilt og mindre vondt.

Babyen er fremdeles like vill, selv om han har mindre plass å bevege seg på.

Er på termin i dag 40+2.

Skrevet

Jeg har merket STOR forskjell. Faktisk så var det grunnet liten aktivitet at jeg fant ut at hodet var festet. Gikk en hel helg med lite aktivitet i magen (det var litt aktivitet - men betydelig mindre). Fikk panikk og ringte føden. Det tok en ekstra ultralyd på meg (samt sparketest) og alt var tipptopp. De fortalte meg at babyen hadde festet seg og øvde seg på pustebevegelser :)

Nå er jeg mer bevisst på bevegelsene til babyen. Kjenner mer snuing/skraping og hikking.

Fikk beskjed fra føden at det var bedre å sjekke babyen 2 ganger for mye enn 1 gang for lite - så hvis du bekymrer deg bør du ta en tur. Det var en utrolig lettelse å få beskjeden om at babyen var i fin form :)

Skrevet

Nå har min festet seg også og jeg kjenner fortsatt en del liv, men bevegelsene er litt annerledes. Mer sånne "veeeeldig trangt om plassen"-bevegelser liksom. Ikke de saftige sparkene som tidligere. Men jeg har blitt mer stiv i ryggen og har mer stikkinger i bekkenet mellom beina.

Gi meg rier, en jordmor og en fødeavdeling sier jeg bare - er klar som et egg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...