Gå til innhold

Bekkenløsning, -men kan bare glemme sykmelding!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt vondt i ca èn mnd, men siden jeg bare er i uke 17 har jeg prøvd å overse smertene litt i håp om at det gir seg. Har begynt på gravideyoga også..

I dag måtte jeg kaste inn håndkle, og be om råd hos legen. Hun heviste meg til fysio og sa jeg fint kunne være i full jobb til vi evn så om det resulterte i fremskritt. Jeg kunne også sjekke på nett om det var noe jeg skulle ta hensyn til...-Akkurat som om jeg ikke har det..

Å slippe sykmelding er absolutt vel og bra, men er det sunt? Jeg fortalte om jobben min som reisende selger. Det innebærer mye kjøring som f.eks gir utslag ved gass og brems (for det er bare smerter i H side) Ut og inn på kjøpesentere, trapper, og løfting av varer osv. Jeg fortalte at på dagtid gikk det ofte greit, men at det ved ettermiddagen kom kreftige smerter som gjorde det vanskelig å gå..

Det virket ikke som hun tok noen hensyn til det, men jeg sa videre at jeg kansje kan få lov til å gjøre noe annet i jobben min. Hun nikket seg enig. For å være helt ærlig tror jeg ikke det er rom for det, men jeg vil jo det samme som legen min-unngå sykmelding.

Håper bare at hun stopper meg tidsnok... Slik at jeg ikke kommer til å slite med varige eller sterkere smerter. Det var noe jeg forøverig også sa, og at hun som var lege visste hvor grensen gikk. Jeg sa at jeg ikke kommer til å be om sykmelding selv...og håpte på å unngå en 100% sykmelding i allefall. Da sa hun at det aldri ville bli aktuelt m en 100% sykmelding.

Det høres ut som jeg nesten ønsker å ligge hjemme dagen lang,-men jeg bare lurer siden noen blir sykmeldt uten å i det hele tatt få tilbud om fysio. Er det noen leger som mener at det er bra å være aktiv, mens andre mener man skal holde seg i ro??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei

det kan kanskje være lurt å bytte lege for før jeg flytta hadde jeg en lege som mente at bekkenløsning bare var oppskrytte greier som ikke eksisterte før i uke 36 og utover... men jeg begynte i uke 7 men vondt, jobbet i barnehage der det var mye løfting og bøying, ståing og gåing å det gjorde det jo ikke berdre men fikk ingen forståelse eller hjelp der...

men nå har jeg flytta til trondheim og fått en ny lege som er kjempe snill og flink, ble sendt til fysioterapi med en gang og nå er jeg 100% sykemeldt. er ikke så lett å være atraktiv på jobbmarkede med baby i magen termin om 3 måneder og bekkenløsning.. :) så har jobba litt her åsså i barnehage men er helt knekt når jeg kom hjem klarte nesten ikke komme meg ut av bilen, gå til doen eller noe..

så legen her fant ut at jeg skulle ikke jobbe mere for det blir igrunn ikke bedre med fysioterapi det bare stabiliseres sånn at du ikke blir værre. og når babyen kommer ut blir det ofte bra igjen det er liksom kuren til alle svangerskapsproblemene våre, å vente til den lille kommer ut:)

dette ble jo veldig langt igrunn men det jeg skulle frem til er jo at du kjenner best din kropp og det er du som kjenner hvor vondt det gjør og ikke legen.. så for meg høres det ut som at du kanskje burde ha en sykemelding for det er liksom ikke brukbart å ha det sånn, du kan jo bytte fastlege på nav.no kjempe enkelt.

viktig å ha en lege som man føler forstår enn og tar vare på oss når vi er gravide!

Lykke til:)

Skrevet

for noe tull! ikke finn deg i dette! jobber oxo innen salgsyrket med mye av det du skriver og har BL, er nå i uke 23 og vært sykemeldt siden uke 9 tror jeg det var. har fått streng beskjed om å ta det med ro,har ei tulle på snart 4 som også skal ha energi og kjærlighet fra mamman sin :) selvfølgelig er det ikke no gøy å gå hjemme,selv hater jeg det,blir rastløs og til tider sur (godt min mann jobber på sjøen haha) det var heller ingen tema for aktiv sykemelding da det var umulig å tilrettelegge i min type jobb, mitt råd til deg vil være å stå på ditt,det er din kropp og ditt lille barn du skal bære frem :)du må huske på at du skal ha det fint etter svangerskapet også med bekkenet ditt,det er tross alt en del av kroppens bæremekanisme :) kan nevne at jeg hadde BL med førstemann,men kun i de 2 siste mnd av svangerskapet så mulig det er en årsak til at jeg nå fikk sykemeld med ei gang,men det tviler jeg på og legen min er ikke den som sykemelder for ingenting,ønsker deg lykke til uansett :)

Skrevet

Tusen takk for svar fra dere begge! Jeg har fått time hos fysio om 14 dager.. Ukene går fort, så jeg biter tennene sammen, kjører mitt eget tempo og prøver å ta ekstra hensyn frem til da. Hun jeg skal til har bekkenløsning i greviditeten som sitt spes.felt så sier hun at jeg bør sykmeldes får jeg trappe opp på legens kontor igjen. (legen min er en relativt ung dame.. Midten av 30 årene. Trodde det var litt mer interesse og forståelse fra en likesinnet. Hun har ikke barn selv da. Håper nesten litt at hun får tidlig bl hvis hun skulle bli gravid selv en gang..-det med tanke på alle de gravide pasientene hennes i fremtiden;))

Skrevet

hehe ja:P

jeg har funnet ut at ofte menn kan være de letteste for de vet ikke selv og er flinkere til å sjekke det for deg, om de ikke er sånne gamle overleger som tror de er kongen selv- det var min gamle lege hehe

damer er ofte vriene for de ser sin gravidetet om de har hatt en og var den enkel så er alle sin det...

Men du får ta det med ro, hjelper åsså med en pute mellom bena når du slapper av og sover bare pass på å ha en melllom anklene eller der nede åsså:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...