Gå til innhold

Hva gjør jeg....? Gravid...IGJEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte et prematurt barn i desember 06, hun er nå 8 mnd. Dette året har vært forferdelig tøft, og endelig føler jeg at livet begynner å komme på plass igjen, og i går oppdaget vi at jeg er gravid igjen! Mannen min vil at jeg tar abort, pga praktiske årsaker... Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har jo to fra før, og har hatt et grusomt år i forhold til det økonomiske også. Men jeg har alltid vært antiabort! Og nå er det et spørsmål! Vet ikke om kroppen min tåler et svangerskap til, hadde preklampsi, og masse blødninger i morkaken. Må gå evt på blodfortynnende... Uff er veldig fortvilet nå.

For å sette toppen på kransekaka, så har jeg ikke jobb lenger heller!! Har vært på jobbintervju i dag, og pinlig hvis jeg er gravid.Det er ikke fast jobb, bare vikariat.

Hjelp meg jenter! Gi meg råd, gi meg håp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, det hørtes ikke greit ut! Vet ikke hva jeg skal si annet enn du må gjøre det du føler er riktig for deg, mannen din og de andre barna dine.

Kanskje du skulle snakke med en jordmor eller lege, jeg tenker på det rent fysiske og om kroppen din sånn sett er rustet til et nytt svangerskap med alle de problemene du hadde sist.

Uansett ønsker jeg lykke til med valget!!

Skrevet

huff.. ikke noe lett situasjon for dere... og mitt "standpunkt" i forhold til abort har alltid vært at dersom man er i stand til å ta vare på barnet så skal man ikke ta abort... slik jeg ser deres tilfelle så er dere jo i stand til å ta vare på barnet men så er det også viktig å ta med når man skal bringe barn til verden at man kan gi barnet det en trenger og slikt.. dersom du føler at det kan bli for mye for kroppen din og ikke minst for resten av livssituasjonen deres syntes ikke jeg du skal føle nederlag ved å ta abort.. Det som er viktig å ha i tankene er at deres 2 andre barn skal ha det så godt som mulig og dersom et barn til inn i familien vil gjøre det vanskelig for dere så syntes jeg ikke du gjør noe gale ved å velge å ta abort..

jeg som ingen andre kan fortelle deg hva som er rett eller galt i en slik situasjon men det du bør er å vurdere for og i mot og gjerne skrive dette ned, prat med noen som kan gi deg råd, både med deg og mannen din! håper virkelig dere finner en løsning på dette som dere alle kan klare...

det eneste jeg kan si er at jeg føler med deg og ønsker deg lykke til!

Skrevet

jeg syns du skal prøve å ta abort..selv om det self aldri er noe gøy!!

men man kan jo ikke få barn for en hver pris heller...må nesten tenke på barna du har og deg selv og...passer det ikke så passer det ikke.

det er ivertfall den mest fornuftige måten...

skal jo ikke gå rundt og kvie,bekymre deg for at du er gravid heller...

i teilleg til du ikke har jobb.å det kan gå ut over helsa di.......

tror svaret er klart jeg.

Skrevet

Hm.. Tror jeg ville vurdert abort ihvertfall. Selv om jeg er veeldig imot det. Jeg har en sønn på litt over 7 måneder og venter nr 2 i januar. Jeg syntes det er kjempeslitsomt å gå gravid nå igjen med minstemann som krever mye. Jeg hadde ikke spesielle plager sist og ikke nå heller.

Tenker da på hvordan du evt. kan få det med alle problemene fra forrige gang. Men på en annen side, alt går. Så uansett hva du/dere bestemmer dere for er det "riktig". Finnes ikke noe fasit svar på rett og galt i slike situasjoner. Føl dere frem. Lykke til!!

Skrevet

Ta kontakt med Amathea. Der kan dere sette dere ned og snakke med fagpersoner. De er helt nøytrale, men kan gi verdifull informasjon.

Lykke til uansett hva du velger!

Skrevet

Ang svangerskapet: Gå til legen din og forhør deg om han i det hele tatt anbefaler deg å beholde babyen. Dette bør ikke gå utover din helsemessige situasjon.

Jeg ville ha tatt en ting om gangen i dette tilfellet. Hvis du får klarsignal av legen, så kanskje han har råd videre...

Skrevet

I en sånn situasjon så må du sette deg selv først. Personlig ville jeg tatt abort, men jeg vil ikke råde deg til noe. Dette er et valg dere må ta selv.

Skrevet

Hørtes litt ut som meg...først ville mannen min at vi skulle ta abort, vi hadde to små fra før, ingen jobb på meg osv..Jeg blir i tillegg invalid pga bekkenløsning så mannen min må jobbe dobbelt,,men allerde nå ser vi jo at den elste blir eldre og mer selvstendig, så situasjonen blir faktisk lettere og lettere framover. Det er kanskje venskelig å tenke seg for dere akkurat nå, men det går fort framover:)

Vi fant ut, at overgangen fra 2-3 blir mindre enn fra 1-2. Vi er småbarnsforeldre fra før og livet vårt blir ikke dramatisk endret. Vi har allt av utstyr og har ikke brukt ei kr på denne baby. Jeg har tatt vikariater slik at permisjonen min er i boks, så søker jeg videre på jobber etter permisjonen. Du får deg jobb om du virkelig prøver:) Start å jobbe så tidlig som mulig, slik at du har rettt til sykepenger om du skulle bli syk igjen! Du trenger ikke si at du er gravid enda, det har de heller ikke noe med, kanskje flaut, men ingen grunn til abort!

Om kroppen din tåler en graviditet til er jo en annen sak..det bør du snakke med lege om, event hva kan DU gjøre for å minske risken mest mulig.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...