Gå til innhold

Str på babyklær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken str bør jeg kjøpe til babyen sånn av klær som skal brukes på sykehuset og i tiden rett etter?

Har ikke kjøpt noe ennå, er tross alt nesten 2 mnd igjen, regner heller ikke med å få gaver før etter fødselen.

Min mor mener str 50 sikkert kommer til å bli for lite med engang, da jeg selv var over 4,5 kilo da jeg ble født, og vokste ut av str 56 i løpet av 2 dager... Men det trenger vel ikke bli slik med min baby? Har liksom helt normale sf-mål, ennå ikke noe som tyder på at det er en gigantbaby jeg får...

Vet heller ikke om det blir gutt eller jente, så må jo også prøve å kjøpe noe litt nøytralt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt to sett i str 50, sånn til å reise hjem fra sykehuset med, og to pysjer i str 50. Jeg syns det er koselig at noe passer med en gang også, at ikke alt er for stort. Og skulle det bli for lite så får det bare være. Ikke så dyrt med baby klær. Men resten er fra 56 og oppover..

Skrevet

Har også noe i str. 50, men hovedsakelig kjøpt str 56.

Skrevet

Jeg har to sett klær i str 50 jeg. Veslejenta vår brukte str 50 i 3-4 uker hun når hun kom til, men hun var bare 2800 gram da..

Nå venter jeg gutt, og de er vel ofte litt større.. Derfor har jeg kun tatt frem noe av det nøytrale gamle tøyet etter jenta vår, og kjøpt et sett nytt i str 50.. Resten er i str 56, der har jeg kjøpt et par tre sett..

Husker fra forrige gang at gavene jeg fikk ofte var i str 62, så da er det greit å ha noen ekstra sett i str 56..

Skrevet

jeg kjøpte bare 56 og babyen min var 51 lang og veide 3920 og 56 var altfor stort.. så måtte ha noe i 50 også..hehe.. han bruker noe 50 ennå, og noe 56 selv om det er litt stort ennå.. han er tre uker. så kjøp litt i 50 koselig å ha noe som passer med en gang også.. de er jo så sammekrølla og små når de kommer..hihi

Skrevet

Jeg har kjøpt inn klær i str 56 + litt i str 50. Blir str 56 for stort, skal pappaen dra å kjøpe inn klær i str 50 før vi reiser hjem =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...