Gå til innhold

What to do ....???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på kontroll på hs med lillemor på 16 mnd idag ... å hun var blitt 78cm lang & 10170gr.

Dvs hun har lagt på seg 70gr siden mai ... noe de mente kom av at hun var blitt mere aktiv & at man ikke trengte å bekymre seg noe siden hun spiser jo bra.

Så sitter jeg her da & aner fred og ingen fare så ringer hs & vil ha henne inn på ny kontroll på 1 mdn igjen for vekten hadde jo flatet veldig ut ....

Så de mente jeg burde gi henne hyppigere måltider ... jenta spiser jo hver 3 time fra før ... må jo nesten bare bli sittende ved bordet vi da :P

Nå er det 3 timer siden hun spiste sist, men ligger å sover enda ... bør jeg vekke henne for å gi henne mat?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener de hun er for tynn da eller bare at vekta har steget for lite?

Gutten min er 1080 gr og 84 cm, har ikke lagt på seg mye siden sist men det brydde de eg ikke mye om da jeg fortalte hvor aktiv han var (noe de såg) og at han spiser mye og variert. Ikke noe å bekymre seg over tror jeg. Har hun vokst mye i høyden siden sist da? har jo litt å si det å.

Skrevet

Jeg hadde ikke vekket henne for å gi henne mat nei...

Skrevet

Er veldig vanlig at vektøkningen omtrent stopper opp i den alderen. Du har nok ingenting å bekymre deg for. Så lenge hun er frisk og rask og i normal aktivitet får hun det hun skal ha.

Skrevet

Blir helt matt av disse helsesøtrene jeg.

Gutten min er også 16 mnd.Han veier 10,2 kg og er 76,5 cm.

Han hadde nesten ikke lagt på seg siden 1 års kontrollen,men strekt seg voldsomt *ler*

Hs sa det var helt normalt (noe jeg selv også vet). Det er jo en periode hvor barna er veldig aktive....så ikke rart vekten stopper litt.

Nei,vet du....jeg hadde ikke vekket en baby på 16 mnd for mat.Så lenge du vet hun spiser bra,er blid og fornøyd da vel og merke.Hadde jeg vært bekymret hadde jeg heller kontaktet lege!!!

Men jeg syntes hun høres helt normal ut...

Skrevet

Trodde vekten gikk litt opp og ned jeg.. Men hva gir du henne da? Kan feks bytte til H-melk, det fikk ei venninne av beskjed om for å feite henne opp litt;) Jeg ville ihvertfall ikke vekket henne stakkars...

Skrevet

Vet du hva.. Jeg syntes ikke du skal bekymre deg..

Da gutten vår var 2 år og fire mnd. var han på 2-års kontroll.

Han var ca 90 cm (ville ikke stå i ro og la seg måle) og veide 10,7 kg.

Det er et halvt år siden.. og...

Han lever fortsatt. ;-)

Hun har høy forbrenning og er aktiv.. Noen barn er bare slik..

Hva med pappaen og deg selv?, er dere store og tykke eller normale.

Du kan hilse hs og si at noen unger er bare så slanke og de vokser litt i rykk og napp.

Så lenge hun ikke er slapp og sutrete hele tiden så er det ikke noe å bekymre seg for .

Skrevet

Og for guds skyld.. (eller din egen og jenta sin om du vil, hehe) .. Ikke vekk henne om natten.

Det er heller ikke nødvendig å gi de fet mat som H-melk ol.

La henne være aktiv og slank. Det er tydeligvis slik hun faktisk er.

Og det er det sunneste for henne.

Hun spiser jo hver 3. time, var det ikke det?

Dvs. at hun har god og høy forbrenning.. og det er bra.

Sannsynligvis vil hun være veldig slank ihvertfall til hun kommer i puberteten. Da hender det noen blir litt rundere. Men.. noen forblir så slanke resten av livet.

Skrevet

Slo opp i boka her nå og gutten vår var ca 82 cm og ca 9 kg. på den alderen..

(etter en operasjon rett etterpå ble han syk og var nesten 83 cm og veide på det minste i underkant av 8 kg.. ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...