smågodt prinsessa Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Han skal hete Sander Èmil... men skal vi ha appostroff over E eller ikke?? Hvis vi ikke har den appostroffen så kan folk misforstå hvordan de skal uttale navnet.. Sander Emil.. hmm.. hva syns dere??
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Tror jeg blir mer usikker på hvordan navnet skal uttales når det står skrevet med appostroff. Syns Sander Emil var fint, jeg Evt. Sander-Emil
Gjest Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Kommer an på hvordan dere skal uttale det... Sander Emil med trykket på e`en? Eller Sander Emiiiiiil (altså trykket på i`en...ikke skrive det med så mange i`er altså Jeg syns med trykket på i`en høres best ut.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 For det første så heter det aksent, og ikke apostrof. Blir bare forvirring med den aksenten, og jeg skjønner ikke helt behovet for den.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 jeg ville nok ikke brukt det.
mamma*me*nr2*imagen Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Sander Emil er best synst jeg:) da slepper du å bli forrvirret av den ` her. men ta det som passer best for dere:)
smågodt prinsessa Skrevet 4. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2007 Han skal hete Sander Emiiiiil... ikke eeeemil.. hehe .. men tror vi går for Sander Emil. da ser det litt mer ordentlig ut også.. blir nesten litt sånn utenlandsk å ha sånn `.. tusen takk for svar:)
smågodt prinsessa Skrevet 4. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2007 altså..emil med trykk på i... hehe.. vanskelig å forklare med å bare skrive:)
~Roskva~ Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Hvis du skal ha trykk på i-en, må du i allefall holde deg langt unna noen aksent over E-en. Aksent brukes stort sett i fransk, for å gi informasjon om trykk og uttale. Og da går den andre vei, ´ istedetfor `. Hvis du ønsker å bruke aksent, bør navnet skrives Sander Emíl. Men jeg synes det ser rart ut. Skriv det heller rett frem, du...
smågodt prinsessa Skrevet 4. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 4. september 2007 ja jeg gjør nok det:) Takk for tips!
Gjest Skrevet 4. september 2007 #11 Skrevet 4. september 2007 Du burde bare skrive Sander Emil, tror de fleste er klare over at det er trykk på i-en og ikke e-en;) Nydelig navn )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå