Gjest Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Vi har famile på østlandet (bor selv i Bergen) og undersøkte nå priser på natt toget fra bergen til oslo. Greit og miljøvennlig alternativ til å fly tenkte vi, men fy flate for en pris. To voksne i dobbeltkupe, med jr i senga vår (han reiser gratis til han er 4) t/r oslo koster altså 4800 kr. Det er jo helt villt ! Mye rimeligere å fly, enda vi skal til Torp (altså ikke billigbilletter) + at vi betaler da for jr.
Gjest -<<- Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Ja. Tog kunne godt vært langt mer sponset. Minipris er et bra alternativ om dere bestiller lenge på forhånd.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Men er det uten sove kupe ? Vi må ha det siden vi har med jr. + baby i magen. Sovestol fungerer dårlig da. Natt toget er jo et genialt fremkomstmiddel, men ikke til den prisen.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Det går an å få NSB SOVE Dobbeltkupe med minipris hvis det er ledig...blir halvparten så dyrt.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Da skal jeg jammen sjekke ut det til neste gang vi reiser, god tid i forveien. Det kommer lokaltog (?) fra Oslo til Larvik i tillegg, men det er ikke så ille. Men greit å sammenligne totalprisen for både tog og fly alternativer.
Gjest -<<- Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 De har egen sovekupe-minipris. På en tilfeldig valgt dato (12/9) finner jeg dobbel sovekupe for to voksne og et barn en vei fra Bergen til Oslo til kr. 1148,-
Gjest Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Takk for minipris tips. Jeg sjekker det ut !
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Men skal du direkte til Larvik? Altså Bergen-Larvik? Da bestiller du den reisa uten å blande inn Oslo.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Vi må bytte i Drammen, men nattoget går vel kun til Oslo ? (Jeg er ikke særlig bevandret i togverdenen)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 Toget stopper alle steder, så det er bare å bytte i Drammen...da blir prisen den samme som pila regna ut. Er bare å velge Bergen-Larvik, og så får dere opp ulike billettyper, og der velger dere sovekupe minipris på Bergen-Drammen og økonomi minipris fra Drammen-Larvik. Har tatt masse tog selv, bl.a. den strekninga dere skal på!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå