Gå til innhold

Kan noen svare meg på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er i min 13 uke, og kjenner sånne stikkesmerter i underlivet.. Jeg har hatt det i 1. trim også, men skal det ikke begynne å gå over snart? Det er skikkelig ubehagelig, og jeg blir jo redd når det skjer:( Det ble verre i går etter jeg hadde vært på trening..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! jeg er i uke 26 nå, men husker godt smertene i første trim,

Hadde både smerter som kjentes ut som menssmerter (har hatt ganske sterke menssmerter) og skarpe smerter i lysken og på og rundt "babymagen"

Begge disse smertene var ligamentene (musklene rundt livmora) som strekker seg for å få plass til babyen. Disse smertene er ikke noe å være redd for, de er helt naturlige, tenk på de som smerter ellers når du forstrekker en muskel.

Disse smertene er teoretisk tilstede i hele svangerskapet fra og til, men jeg hadde de mest 1 trim, og har de nesten aldri nå.

Merker det innimellom hvis jeg strekker kroppen i uvante stillinger, og hadde det ganske ille etter jeg hadde løpt litt, da hadde jo ristinga av babymagen sikkert strukket ligamentene igjen.

Ellers kan jeg jo ikke si noe om dine smerter er de samme som disse, men hvis du ikke har noe blødninger eller noe, så er det sikkert bare ligamentene.

Håper min erfaring hjalp litt

Skrevet

Hei Lotta 83! og takk for så fint svar! Det høres akkurat ut som meg.. Det har blitt lengre og lengre mellom jeg kjenner det-men som sagt så kjenner jeg det bedre etter fysisk aktivitet.. Har ikke hatt noen blødninger eller noe i svangerskapet heldigvis:) Krysser fingrene for at dette går bra! Jeg kan ikke helt tro at statistikken er på min side etter jeg kom overpå 2.trim;) Men det er vel på tide å senke skuldrene nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...