Gjest Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Har ikke satt meg inn i dette i det hele tatt. Hvilket parti fremmer småbarnsforeldres rettigheter ? Gjerne et parti som er mot hytteskatt, fremmer kollektiv tilbudet (gjerne gratis buss i sentrum f eks) , ønsker å beholde og styrke forsvaret, heier på økologisk landbruk... hmm. mye på en gang dette. Bør kanskje starte mitt eget parti.
Sånn kan det gå Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Du bør kanskje sette deg inn i de lokale sakene nå siden det er kommune/fylkesvalg nå for så å tenke på de nasjonale sakene før stortingsvalget. Ikke sikkert det er samme parti du vil satse på lokalt som nasjonalt.
Gjest -<<- Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Alle partiene sier de er opptatt av småbarnsforeldre, med mulig unntak av Kystpartiet og Pensjonistpartiet. De er uenige om hvordan småbarnsforeldrene skal få det bedre. SV, RV og i noen grad Ap ønsker styrket kollektivtilbud - særlig SV har fokusert på dette, i hvert fall her i Oslo. Venstresiden er tradisjonelt også de som vil være mest opptatt av landbruksstøtte og økomat og slikt, i noen grad også Sp. Lavere skatt og styrket forsvar er derimot typisk høyresidesaker, Høyre og Frp + i noen grad Venstre og KrF. Samlet sett gjetter jeg at du kan tenkes å være en SV, Ap eller Venstre-velger, men du må nesten lese programmene deres selv og se hva du synes.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Har nok vært mest på Vesntre sin side tidligere ja. Får bruke noen timer på å sette meg inn i dette her igjen tror jeg.
firemerkersmør Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Blir så oppgitt at jeg nesten ikke orker stemme når ikke Sv engang klarer å få full barnehage dekning når de går til valg på det. Virker som at alle blir ansvarlige når de får makt (bra det da) og fortsetter med omtrent det samme. Nå er det jo komunevalg da, så da er det kanskje mer man kan påvirke. uansett, jeg skal ikke bor i kommunen min mange månedene til, så da er det litt lite vits i å stemme. Noen som vil kjøpe stemmen min ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå