Gå til innhold

Er det meg det er noe rart med??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at ikke svigers har spurt en eneste gang om det er noe vi trenger, de skal kjøpe, vi ønsker oss +++ ???

Mine foreldre er skikkelig gira og spleisa på vogn med oss, handla MASSE babyklær og spør hele tiden hvordan det går osv.

Svigers bor ti min unna og sett de sikkert maks ti ganger på 7 mnd og har ALDRI spurt om noe annet enn " går det bra?" så skifter temaet over på de.. Kunne skjønt det hvis dette var barnebarn nr 10 , men er første.

Blir irritert!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har ærfaringer med uinteriserte svigerforeldre??

Skrevet

Ja de er vel forskjellige. Mannen min har en far som bor langt unna og han kommer kanskje på besøk en gang i året og da er det viktigere å kose med katta enn å gi oppmerksomhet til barnebarnet sitt. Blir oppgitt, men vi får bare drite i det. Vi passer på å si alt som vi har fått hjelp til og fått av de andre besteforeldrene og roser de opp i skyene for kasnkje å vekke hans samvittighet om å ha vært fraværende fra sin sønns liv i 24 år, men den gang ei. Han ringer heller å forteller oss om det nye sommerhuset i utlandet og den nye bilen og den nye båten han har kjøpt seg, og sier at dere må bare komme å låne det!! JA for det har vi råd til å dra bort på.

Mætt rævva ta peeng, og da blir det vel slik for noen at de blir egosentrliske og tenker kunn på seg selv. De andre besteforeldrene her er stikk motsatt, de er masse barnepike for oss og hjelper oss med husvask, klesvask og oppussing under denne gravididtet. Og hjelper oss med å få kjøpt inn det vi trenger til minsten og storebror:)

Vi forlanger det ikke, og ikke atde skal kjøpe noe heller, men de synes det er kosleig å kunne hjelpe, da de husker hvordan det var med disse penga som småbarnsforeldre selv.

Skrevet

Det er jo litt spesielt med dine foreldre da. Tross alt dattra deres som bærer på deres barnebarn osv. Ellers er folk veldig forskjellige.

Min svigermor er av den oppfatning at nesten ingenting skal være i hus før babyen er hjemme fra sykehuset....sikkert gammel overtro eller no. Men VET hun har sittet og strikket på babytøy i snart 9 mnd...tjihi..det har hun ikke fortalt til meg....

Men er 100% sikker på at de ikke mener noen vondt med det. De er kanskje bare usikre på hvordan de skal gå frem. Regner kanskje med at DERE kommer med ønsker. Så ser de kanskje at det går bra med dere? Nå kjenner jo ikke jeg dine svigers, men er sikker på at de snakker sikkert seg mellom om hva de skal kjøpe. Ikke sikkert de syens det er deres oppgave å kjøpe, spleise eller noe. Kanskje du opplever "bare" å få gave på lik linje med andre besøkene. Det er også ok synes nå jeg.

Skrevet

HI...

Joda vet det er annerledes med mine foreldre og det regnet jeg også med at det ville bli..

Men disse er HELT,HELT uintereserte - fatter bare ikke hvordan det er mulig..?? Jeg syns faktisk de ER slemme når de ALDRI spør om noe som har med graviditeten å gjøre. Blir lei meg..

Samboer er enig han også men er bare mer " vi får se hvordan det blir etter ungen er født" ..

Men jeg blir bare mer og mer forbanna nå på oppførselen deres - de sitter hjemme og gjør ikke en dritt annet enn å glo på tv..

Og jeg VET at hun ikke strikker noe som helst :-( Snufs...

Skrevet

Kanskje svigermor rett og slett har problemer med å snakke om nære og fortrolige ting??

Kanskje hun er av den typen som rødmer hvis du sier ordet "mensen"? Finnes mange av dem i den generasjonen.

Nei, mitt råd er: Ikke bry det, ikke bruk energi på det. NÅr babyen din blir født så er det nok av folk rundt som kommer til åbry seg. Skjønner at det er sårt - men ikke bruk opp energien din på det.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Prøv å ikke ha alt for store forventninger til venner og familie når du får barn. Noen er fantastiske, stille opp når du er trist og lei, hjelper til, kjøper gaver og besøker masse. Andre har det bare ikke i seg, og blir kanskje litt handlingslammet overfor deg, graviditeten og barnet. Gled deg heller over de som er der for deg og dere, og prøv å ikke bli så skuffet over de som ikke klarer å forstå deres situasjon, ellers kan du veldig ofte bli skuffet.

Skrevet

Jeg har slike sviger foreldre. de har ikke spurt noe om hva vi trenger eller noe... forventer ikke å få noe derfra heller. Og for å si det sånn så er det ikke pengene det står på, så vet ikke hva grunnen er.

Orker ikke å bry meg, klarer oss utmerket=)

Vi har skikkelig heldig da og fikk seng og madrass fra mamma og pappa. Det satt vi kjempe stor pris på:)

Skrevet

Jeg har slike foreldre (både mor og far) :(

Skrevet

Min mor er død, og min far blir ubekvem bare jeg kommer inn i rommet med den store magen min. Mange av den eldre generasjonen som synes det å snakke om graviditet er alt for intimt.

Skrevet

Mine svigers er på samme måte... Mamma har allerede kjøpt både vogn og bilstol til oss. Svigers har ikke en gang spurt om det er noe spesielt vi trenger.... men samboer reagerer ikke en gang - tror han er vant til dette. Vi har aldri fått hjelp derifra... hver gang vi har flyttet eller har trengt hjelp så er det kun mine foreldre som stiller... Nå er samboeren min fra gård og ikke odelsgutt... lett å se at gammel "bondekultur" fremdeles lever i Norge. Odelsgutten skal skumme fløten mens resten av ungene skal hjelpe til.... utrolig irriterende. Det ender nemlig alltid opp at vi må hjelpe til på gården, noe som ikke hadde vært et problem hvis alle hadde måtte hjelpe til, men odelsgutten har aldri trengt å hjelpe til?! Merkelig!! Redd for hva som skal skje når babyen vår kommer - vil de forskjellsbehandle barna?!

Skrevet

Er jo noen foreldre som har oppdratt ungene sine til å bli selvstendige og klare seg selv - og noen som synes at de må hjelpe til og passe på hele tiden...

Mine foreldre er av den første typen, svigers er av den andre. Da førstemann ble født så hadde ikke jeg noen som helst forventning om å få hjelp/penger til å kjøpe utstyr osv, av den enkle grunn at jeg alltid har klart meg selv og mine foreldre er vant til det. Fikke nesten litt bakoversveis av svigers som skulle være med å betale og kjøpe og ordne ting for oss hele tiden. (Men for all del - satte pris på det også, da vi hadde dårlig råd...). Etter at ungen ble født har det selvfølgelig ikke manglet på interesse for barnebarnet fra noen av besteforeldrene, men er fremdeles forskjell på hvordan/ om de ser det som "sin" oppgave å utstyre ungen med det han trenger... :-)

Skrevet

Det er nok ikke deg det er noe galt med, heller svigersene dine.

Jeg hadde det sånn med mine forrige svigerforeldre, de var helt uintresserte i både mine og min svigerinnes barn. Mens sine egne døtre var det helt annerledes med. Da kom de på sykehuset og handla og styra. De så ikke datteren min før hun var 6 uker gammel og vi bodde 5 minutter unna. Og det var tilfeldig at vi møtte på dem ute.....med sønnen min så de han for først i barnedåpen når han var 3 mnd. Min eksmann var ganske fortvilet og han nektet å dra å vise frem ungene sine, de fikk ta initativet mente han og jeg var i grunnen enig, man krysser ikke dritt når man kan drite sjæl..............

Og det var helt likt hos hans bror og kone også.....

der var det og er visst fortsatt kun barna til døtrene som teller....

Sånn skal ihvertfall ikke jeg bli...............

Veldig sårende og spesielt når man er full av hormoner både før og etter en fødsel.

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen. For all del, jeg forventer ikke at de skal overøse oss med gaver eller hjelpe oss økonomisk. Som de fleste på vår alder klarer vi oss helt fint selv.

Mine foreldre har likevel kjøpt vogn og masse klær og småstasj, da de setter pris på barnebarnet (nr 7) allerede, og gjerne vil bidra i god "besteforeldre-ånd".

Når det gjelder svigers, har de ikke tilbudt seg å kjøpe noenting. De forguder sin eneste sønn, og dette vil bli det første barnebarnet. Men interesse? Nei!. Som sagt, jeg krever ingenting, men synes det er litt sårt at de ikke har kjøpt en body engang.... Det som irriterer meg MEST, er at de er så uintelligente og mangler sosiale antenner. Jeg er HELT sikker på at når baby er kommet og de er på barselsbesøk - så vil de prestere å spørre om vi trenger seng eller stellebord eller noe sånt. noe som vi seff har skaffet oss for lengst når vi kommer dithen...

Skrevet

HI her..

Åhh så sprøtt du siste anonym (20:53) !!! AKKURAT det samme føler jeg! sikker på vi ikke har samme mann - hehe...?? :o)

Heeeelt likt, de mangler HELT sosiale antenner i tillegg til å ikke bry seg i det hele tatt.. Ikke en sokk engang :-(

Skrevet

Hmm. hos meg er det omvendt. Svigermor har kjøpt tvillingvogn, 2 lammeskinn og 2 dunposer til de små. i tillegg har hun strikket noe til de små. Svigerfar m samboer har også kommet med mye fint tøy.

Føler mer det er foreldrene mine som ikke er noe særlig interessert. Mamma har strikket noe, men det er alt. Ikke spør hun om hvordan det går heller.. Nå skal det sies at foreldrene mine har barnebarn fra før ( to hos meg på 8 og 13, og to hos min søster), men synes de kunne vært litt mer interessert. Har strevd veldig for å bli gravid denne gangen,- og så syns vi nå selv det er ekstra stas med tvillinger. Men men..

Svigermor følger til og med med på hvilken dag og uke vi er i :-)

Skrevet

Her er det det samme...mine foreldre som ikke har mer enn minstepensjonsinntekt bor veldig langt unna, men sender masse klær og leker til guttungen, mens svigermor som har mye formue og grei inntekt og bor 5 min gange fra oss, kjøper bare til bursdager og jul...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...