sparkling74 Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Hallo, Jeg og mannen min har prøvd å få barn i over et år og har begynt utredning. Da viste det seg at han har litt lav konsentrasjon på varene. Vi fikk streng beskjed (av urolog Purvis) om at det var altfor ofte vi hadde sex (minimum en gang daglig, flere ganger i helgene), og at det kunne være lurt å redusere til 2-3 ganger i uken. Alle menns kvalitet blir vel dårligere av mange utløsninger, er dette noe dere tar hensyn til dere som prøver? Kanskje har dere noe å hente på "annen hver dag" strategien?? Hva sier deres gynekologer / urologer om det? Trodde det å få barn skulle være romantisk og lidenskapelig..... det er jo litt trist å begrense så masse i denne prosessen. Hva synes dere om dette temaet? Vi følte oss litt dumme som hadde fyrt tom-skudd i ett helt år.... men er ikke helt sikre på at dette skal gjøre susen. Håpet er stort - men vi søker oss videre til behandling likevel. I mellomtiden er det bare å holde ut og holde stand (fra hverandre) hmmm.
Mamsen og lillegutt! Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Vi gjør "det" alt fra 1-3 ganger i uken. Syns det holder. Rundt el-tiden har vi annen hver dag. Orker i å gjøre det vær dag, da mannen må holde på så lenge før han kommer da :-) Har og hørt om at kvalitet kan bli dårligere hvis man gjør det for ofte. Får liksom ikke god gjøre seg i mannen først :-) hvis du sjønner?`? :-)
sparkling74 Skrevet 5. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2007 Tusen takk for svar! Er det noen flere som har fått råd om dette? Det står så mye forskjellig ulike steder....strategien nå er pause 4-5 dager før dag 10. Deretter annen hver dag. Urologen sa max 2 ganger per uke. Men da er jeg redd vi mister EL tidspunkt... hmmm. Hva gjør dere andre?
¤¤angelina¤¤ Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Hei! Jeg pleier å få pos el-test dag 15. Denne gangen har vi tenkt å kose oss dag 13 (i går) dag 15, dag 16 og kanskje dag 17 el 18. Sykt å planlegge dette, men må bare max to ganger pr uke høres lite ut synes jeg...? Har hørt noen som har fått råd om annenhver dag fra dag ti til dag tjue, tror jeg. Sånn ca. Så da høres jo planen din grei ut. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå