Topp 10. Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 ...uavhengig av hvorden dere skal føde?? KS eller vanlig fødsel?? Om det var opp til dere?? Hvorfor ville dere valgt det?
twoboys & a girl Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Vanlig, vil ikke at noen skal skjære i meg unødvendig.
mamma til twins Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Er kjempeusikker, så vet ikke om jeg kommer til å velge KS eller den naturlige varienten. Det er heldigvis opp til meg!
nord trønder Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Ville valgt fødsel! Hadde katastrofekeisersnitt med førstemann og det er noe av det mest traumatiske jeg har opplevd i hele mitt liv. Men ett planlagt KS vil jo ikke oppleves på den måten.
drømme_mamma er gravid Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 vanlig fødsel. har ikke født før. har hørt at det er mye mer risiko med ks. men takker ja til smertestillende under vaginal fødsel termin 17.feb!!har begynt å tenke på fødselen jeg!
Baby nr3 ombord Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Jeg har begynt å grue meg til vanlige fødsel, er jo veeldig lenge til ennu. Så jeg lurer på, er det mulig å velge KS om man virkelig vil ha det? Eller må man gjennom en vanlig fødsel viss alt ligger til rette for at det skulle få fint?
Gjest Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 vanlig fødsel:) tenk for en opplevelse, jeg gleder meg!!
-Loppa- Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Vanlig fødsel, vil ikke at noen skal skjære i meg hvis jeg kan unngå det!
Topp 10. Skrevet 4. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 4. september 2007 Det må være en grunn til at du skal få ks, man kan ikke velge selv.... men prat med jordmor om du har dine grunner så blir du henvist til jordmor og gyn.lege som itilfelle godkjenner ks!
mto2 Skrevet 4. september 2007 #11 Skrevet 4. september 2007 Vanlig fødsel. Gjekk glipp av det sist Då vart det KS...
Gjest Skrevet 4. september 2007 #12 Skrevet 4. september 2007 Vanlig vaginal fødsel. Det er det som er meningen, det tar kortere tid å komme seg på beina, mindre fare for komplikasjoner i ettertid, barnet har best av det osv. Men det er uansett et medisinsk spørsmål, og jeg regner med at leger / jordmødre tar den avgjørelsen som er best for hver enkelt.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #13 Skrevet 4. september 2007 Vanlig fødsel. gleder meg til å gjøre den jobben =) syns det er litt av spenningen, å jobbe for premien... hadde nok blitt litt skuffet hvis jeg måtte tatt KS. Men selvfølgelig, man gjør det som er best for mor og barn =)
*Smiley* Skrevet 4. september 2007 #14 Skrevet 4. september 2007 Vanlig fødsel her!!Har angst for ks.Er tross alt en bukoperasjon og ikke en liten greie..Har opperert i underlivet før.Syns ikke det var så ålreit akkurat.Så håper alt går greit så jeg kan føde vanlig..Men har litt angst for å føde også, men det er vel ganske normalt..
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. september 2007 #15 Skrevet 4. september 2007 Nå vet jeg jo ikke hvordan babyen kommer til å ligge...ved tverrleie er det selvsagt kun KS, men er det sete så velger jeg selv KS. Ellers hadde jeg en kjempegrei vaginal fødsel sist gang så om det er hodeleie så blir det vaginal igjen.
Lillemor73 Skrevet 4. september 2007 #16 Skrevet 4. september 2007 KS helt klart !!! Les mitt innlegg på *keisersnittdebatten* og du forstår...
Erisa* Skrevet 4. september 2007 #17 Skrevet 4. september 2007 Helt klart vanlig vaginal fødsel! Et keisersnitt er en ganske stor operasjon, med de risikofaktorer som følger med, i tillegg til at man har et operasjonsarr som vil være plagsomt en stund etter fødselen. Er selvfølgelig ikke imot KS dersom det er medisinsk grunn til å utføre det, men jeg håper jeg slipper det selv!
Gjest Skrevet 4. september 2007 #18 Skrevet 4. september 2007 Jeg ville valgt vaginal fødsel. Håper jeg slipper KS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå