Gå til innhold

Er det andre som har barn som er sene med språket her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er over 3 år og han er ganske sen med språket sitt. Han kan alle dyrelyder og har mange ord, men han setter ikke sammen setninger. Og han sier mø til ku og bæ til sau osv. De har søkt om hjelp til han og en unge til i bhg pga av språket til de begge. ellers så sier de at han er en flink og velfungerende unge men at det går litt tregt med språket. Han gjør seg veldig godt forstått med kroppsspråket

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen er senere enn andre:o) Ofte er det ingen grunn til det.

Da jeg jobbet i barnehage var det en jente på 2,5 år som sa to ord mamma og pappa... Like før hun var 3 år, hadde hun en ukes vinterferie. Da hun kom tilbake fra vinterferien snakket hun som en foss - helt rent. Da hadde hun tatt igjen de andre barna på hennes egen alder.

Andre kan være sen med språket fordi de ikke hører ordentlig. Men, regner med at hørselen er sjekket i ditt tilfelle:o)

Kjempebra at dere får oppfølging i hvertfall!

Skrevet

Sønnen min er bare 2,5 år og snakker bra, så jeg har ikke personlig erfaring med "problemet". Men broren min var over 3 år før han snakket, og tanta mi som er logoped sa dengang at det ikke var bekymringsfullt i seg selv. Så lenge han ellers fungerer som han skal, og FORSTÅR hva andre sier til han, så er det bare å ta tida til hjelp. Kanskje snakker han perfekt i løpet av året. Utviklingen skjer gjerne veldig raskt når det først løsner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...