Gå til innhold

dåp.... navnefest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Artig å lese om hvor utrolig forskjellig vi er... Gleder meg til kirkelig dåp på vakker jenta vår nå i høst.

Jeg var på en navnefest for vennskaps skyld i fjor. Noe så fordømmende, og tale om det var kun ordentlige foreldre som hadde navnefest... og kirken var kritisert hele talen. aldri hørt noen slike uttalelser om ikke kristne i kirken under dåp jeg har overvært før.

Trodde virkelig jeg skulle høre en fin ikke -belærende eller svertende uttalelser om andre mennesker med andre trossretninger

HEF var skuffende.... Dere må heller holde orden på egne meninger.

ikke bry dere med noboen. Bruk det menneskelige innsikten bedre.

glad jeg er døpt,konfirmert og gift i kirken,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre hvor dette var?

Har litt vanskligheter med å tro dette, men om du sier hvor dette var, så skal jeg ta det opp, for dette skal ikke skje!

Hilsen ansatt i HEF

Skrevet

Jeg har både hatt navnefest og vært i andres navnefest. For min del syns jeg dette har vært flotte sermonier. Det har absolutt ikke vært noe fordømmende i disse sermoniene.

Ellers så er de mest fordømmende menneskene jeg kjenner kristne. Det er trist å si det, men enkelte tror de er bedre enn andre fordi de har valgt å tro på det som er "rett".

Men må legge til at jeg kjenner mange kristne og ikke alle er slik.

Og jeg kan vel ikke se bort ifra at det finnes ikke-kristne som også er førdømmende..

Jeg har ikke vært i dåp til noen siden jeg var veldig liten, men går utifra hva jeg har hørt at dette også er fine sermonier.

Jeg tror det er viktig å velge den type sermoni som er riktig for foreldrene. Det er når dette føles meningsfyllt at sermonien blir så flott.

Jeg vet desverre om en del som velger dåp pga tradisjon og ønske fra besteforeldre og desverre gir det en bismak som gjør at dette bare er noe de skal bli ferdig med. Det syns jeg er trist å høre.

Uansett hva man velger bør dette være en dag og en feiring man gleder seg til.

Og jeg gleder meg til snart å ha navnefest for mitt barn. Jeg vet det kommer til å bli en flott og hyggelig dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...