Gå til innhold

Hvor høy/ lav grense har......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høy/lav grense har du/dere for å ringe føden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høy grense! Føler at det må være ganske alvorlig før JEG ringer. Er redd for å plage de unødig. Men samtidig så er det jo bedre å ringe en gang for mye enn for lite. Spørs også hva det gjelder. Jeg ringer ikke de for å stille spørsmål ang graviditeten som evt min lege eller jordmor kan svare på.

Skrevet

jeg har vært inn 3 ganger (også da ringt 3 ganger)

første gangen hadde jeg utrolig vondt, var vel i uke 25 tror jeg.. da sa de at siden jeg bodde så nære kunne jeg ta meg en tur (tar 5 min å kjøre) for å være på den sikre siden..

den andre gangen hovnet jeg plutselig opp i hele kroppen, og siden jeg har sv.forgiftning i familien ville d e at jeg skulle ta meg en tur.

sist nå dro jeg nedover etter jeg hadde hatt utrolig sterke smerter nederst i magen i 1 1/2 time. smerter som ikke ga seg, men som kom i bølger.. jordmor trodde det var fødsel på gang, men etter en del tester ol viste det seg at 'litj mainn' hadde tråkket på meg blære katarr..

men alle gangene jeg har ringt har jeg ikke dramatisert det, og heller ikke foreslått selv å dra nedover..

har egentlig ringt for råd da de er de eneste som kan svare meg konkret.

Skrevet

Pr dags dato har eg enno aldri ringt føden (til tross for at dette er nr. 2). Sist blei eg satt i gang på overtidskontrollen (som var bestilt av legen min), så eg fekk aldri ringt ang. fødsel.

Denne gongen har eg vore på sjekk pga magesmerter, igjen bestilt av legen min. Dersom det skjer noko i dei tidene legekontoret er opent ringer eg heller legen min enn føden - er meir komfortabel med menneske eg kjenner frå før...

Holdt på å ringe føden her i helga pga lite liv, men så begynte babyen å sparke som vanleg igjen...

Skrevet

har ringt føden 1 gang pga jeg var så svimmel og kvalm... oxo kommer jeg til å ringe i løpet av dagen pga jeg lekker litt men vet ikke hva det er, lukter ike urin men klorvann.. så må høre om hva det er...

er i uke 35+1 i dag

Skrevet

Høy! Men det har ikke vært noen situasjon ennå, så det kan jo hende jeg kaster meg på telefonen når nye smerter kommer og jeg blir usikker..

Uansett, blir man litt pingle i en situasjon er det jo best å ringe for å være på den sikre siden. Å grue seg mer til å ringe kontra f.eks føde på dass fordi man vil være lit MAN - blir jo litt rart kanskje!???

Er du i tvil om du skal ringe - ja da skal man ringe!!

Skrevet

jeg mener konsekvensene er så store viss det er noe, så det er bedre å få det sjekket.. men deres teskel for å få meg nedover er større enn terskelen min for å ville dra nedover.. sist gang ville de legge meg inn, men da sa jeg at vi heller kunne dra nedover vist det ble verre/ikke ga seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...